Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Elisa2 schreef:Ik denk niet dat deze hengst echt het front zal verbeteren, en ook voor het verbeteren van de rug zou ik hem niet kiezen. Om heel eerlijk te zijn vind ik JT vooral een sportpaard en niet echt een dekhengst.
Ik zou eerder kijken naar Negro bloed, dat sluit mooi aan bij LL bloed en kan de rug, galop en het front wel verbeteren.
Elisa2 schreef:Ik moet eerlijk zeggen, als 4 jarige in het VO sprong hij al goede wissels. Zijn bewerkbaarheid en tact plus goed buigend achterbeen vielen mij toen positief op.
Het ligt aan je fokdoel denk ik, hij zal niet al je wensen kunnen vervullen.
Ik zie het Belisar bloed in het hele exterieur. Heb er ook 1 gehad het hoofd, de hals lengte, aanzet, rug, verzonken middenstuk en achterhand. Exact hetzelfde..jouwe heeft alleen een steil achterbeen.
[ [url=m/V5DsBB.jpg]Afbeelding[/url] ]
Voor mij zijn aandachtspunten bij dit bloed idd de bovenlijn, röntgenologisch goed, hals minder diep uit de borst en wat verticaler. Rug gebruik en de galop. De galop is bekend, niet hun beste gang over het algemeen.
Aimee schreef:Dat Jerenzo niet perfect is, wil niet zeggen dat hij geen fokhengst is. Geen enkel paard is perfect, maar er zijn genoeg goede paarden. En die paarden kunnen heus wel wat te bieden hebben voor de fokkerij.
Volgens mij valt het wel mee met die hals, zeker in vergelijking met andere hengsten. Everdale bijvoorbeeld, of Nacho, of Nalegro.
Maar goed, voor deze merrie is het misschien niet helemaal passend. Wat denk je van Kaiser Weltino?
Aimee schreef:Hier met 14-jarige Children amazone: https://www.facebook.com/share/r/SQvZVc ... tid=WC7FNe
Gingen ze allemaal maar zo door de baan.
Elisa2 schreef:Voor mij zijn aandachtspunten bij dit bloed idd de bovenlijn, röntgenologisch goed, hals minder diep uit de borst en wat verticaler. Rug gebruik en de galop. De galop is bekend, niet hun beste gang over het algemeen. En karakter, ze konden wat apart zijn. Positieve punten, het achterbeen (kracht), drafmechanisme en souplesse.
BloemBloem schreef:Aimee schreef:Hier met 14-jarige Children amazone: https://www.facebook.com/share/r/SQvZVc ... tid=WC7FNe
Gingen ze allemaal maar zo door de baan.
Heb een zwak voor JT, hij is zo zo vreselijk lief, mijn dochter
stond hem als 7 jarig grietje in dr up lekker te poetsen, zijn karakter
is echt goud waard!
Ronne_Erano schreef:Elisa2 schreef:Voor mij zijn aandachtspunten bij dit bloed idd de bovenlijn, röntgenologisch goed, hals minder diep uit de borst en wat verticaler. Rug gebruik en de galop. De galop is bekend, niet hun beste gang over het algemeen. En karakter, ze konden wat apart zijn. Positieve punten, het achterbeen (kracht), drafmechanisme en souplesse.
Thanks! En de nakomelingen van de merrie hierboven?