Ik ben opzoek naar de perfecte hengst voor mijn merrie en zou graag wat tips willen hebben. Dit wordt haar eerste veulen.
Eerst informatie over mijn merrie:
Ferdeaux x Koss 8 jaar 1.68 hoog (toont groot) Donkerbruin 3 witte benen Robuust gebouwd, ook vanwege de Gelderse lijn. Dikke hengstennek Ontzettend mooi, chique koppie Geweldig voorbeen, maar het achterbeen zou wat sterker en meer ondertredend mogen Super braaf onder het zadel, in de omgang leergierig maar soms wat gespannen Weinig ruimte in de mond
Wat ik zoek in een hengst:
Het liefst bruin/donkerbruin Sterk achterbeen Minimaal 1.70 Bergopwaarts gebouwd Nuchter karakter Duits bloed in de lijn Het liefst wel bij het KWPN goedgekeurd
Ondanks dat er zoveel hengsten beschikbaar zijn is bovenstaand lijstje maar moeilijk te vinden zonder inteelt te creëren (dat wil ik namelijk niet).
Hopelijk kan iemand mij helpen met een paar namen van hengsten! Brand maar los:
Laatst bijgewerkt door LavitaLover op 10-01-24 10:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Heb haar al gevonden op horstelex, de moeder is een volle zus van Alexandro P. Helemaal geen verkeerd lijntje. Zo te zien is de maat wel een aandachtspuntje in de moederlijn.
Aimee
Geplaatst: 10-01-24 10:46
LavitaLover schreef:
Omdat ik dat mooi vind
Gaat het je om de vererving? Je wil een donkerbruin veulen en daarom een hengst zonder vosfactor? Of vind je alleen donkerbruine hengsten mooi en maakt het niet uit welke kleur het veulen krijgt?
Ninalotte
Geplaatst: 10-01-24 12:27
Puur op basis van je eisenlijstje kan je naar Lowlands kijken.
Ik denk wel dat je je met deze eisen onnodig beperkt in hengstkeuze en dat je iets meer moet gaan kijken naar wat je van het veulen wil ipv de hengst. De kleur en stokmaat van de hengst zeggen echt niet alles over wat eruit gaat komen en zou zelf meer naar exterieur van je merrie kijken.