Hengsten keuze Everdale x Ferro merrie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
puma

Berichten: 2275
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: Lobith

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-23 15:26


puma

Berichten: 2275
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: Lobith

Re: Hengsten keuze Everdale x Ferro merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-23 15:38

En bedankt weer voor het meedenken zover! Ik ben al helemaal niet thuis in de beschikbare hengsten dus alle tips en info zijn welkom. Dus ik kan voor de beste kans beter naar een springhengst met brave, nuchtere nakomelingen kijken dan naar een allrounder (Gelderse)? Ik zat zelf namelijk meer in de richting van het laatste :-)

Elisa2

Berichten: 37193
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 20:25

Bedankt, nee hoor..een Gelderse met spring aanleg kan ook prima.

Zie dat de moederlijn een goed springlijntje is wat het goed heeft gedaan met Indoctro bloed oa. Dat is wellicht ook nog wel interessant..een zoon of kleinzoon van hem voor de sport.

Het is een beetje welk fokdoel je precies hebt en wat daar het beste bij past zeg maar.

Benzz
Berichten: 2888
Geregistreerd: 10-02-19

Re: Hengsten keuze Everdale x Ferro merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 20:30

Kijk eens naar Love connects , hele fijne hengst met top karakter wat hij ook vererft.

manubres

Berichten: 2778
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 21:27

Benzz schreef:
Kijk eens naar Love connects , hele fijne hengst met top karakter wat hij ook vererft.


https://www.facebook.com/StallionLoveConnects/

Hier kan je even rondsnuffelen over deze hengst. Lees wel dat hij een ongeluk heeft gehad en tot de zomer 'uit de running is', dus vers sperma zal er dan niet zijn denk ik....

manubres

Berichten: 2778
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 21:28

Elisa2 schreef:
Bedankt, nee hoor..een Gelderse met spring aanleg kan ook prima.

Zie dat de moederlijn een goed springlijntje is wat het goed heeft gedaan met Indoctro bloed oa. Dat is wellicht ook nog wel interessant..een zoon of kleinzoon van hem voor de sport.

Het is een beetje welk fokdoel je precies hebt en wat daar het beste bij past zeg maar.


Volgens mij geeft Indoctro ook niet echt makkelijke karakters?

Elisa2

Berichten: 37193
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Hengsten keuze Everdale x Ferro merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 23:41

Klopt, vandaar ook de vraag wat het fokdoel precies is. Overigens gaf hij ze niet heet of ril maar brutaal.

puma

Berichten: 2275
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: Lobith

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-23 11:25

Het fokdoel is in principe een rijpaard voor mezelf. Je weet nooit hoe de situatie is over 5 jaar dus ook nog wel interessant voor de verkoop is wel een pre.

Als alles goed gaat ben ik zelf 53 als het veulen 4 jaar is. Ik heb nu al weinig serieuze sport ambities meer maar vind wel bijna alles leuk voor 'de leuk'. Van dressuur tot cross en slipjacht maar ook veel recreatief. Dus vandaar een brave allrounder waar je een beetje alle kanten mee op kan. En hij/zij moet ook echt maat hebben, boven de 1.70 (de merrie is rond de 1.78).

Elisa2

Berichten: 37193
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Hengsten keuze Everdale x Ferro merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 15:02

Commercieel is de keuze voor een goedbewegende springhengst dan het beste, maar ik denk zelf dat een Gelderse meer bij jouw wensen past.

Misschien is Markant wel passend bij jouw wensen, hengst is erg groot en heeft een hele goede galop en kan een leuke sprong maken. En een braaf en ongecompliceerd karakter.

https://kwpn.tv/watch/9076

https://www.kwpn.nl/database?paard=P-597991