prestatie sport merrie.
Sandreo x Goya.
De galop mag verbeterd en de maat is een aandachtspunt.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Elisa2 schreef:Wellicht Hexagon's Trademark?
Trafalgar bloed voor een goed achterbeen (kunnen de meeste Sandreo's wel gebruiken), hengst heeft veel maat en komt uit een moederlijn met veel maat en een goede galop.
Aimee schreef:Elisa2 schreef:Wellicht Hexagon's Trademark?
Trafalgar bloed voor een goed achterbeen (kunnen de meeste Sandreo's wel gebruiken), hengst heeft veel maat en komt uit een moederlijn met veel maat en een goede galop.
Twee keer Sandro hit erin, terwijl de merrie ook al een kleindochter is van Sandro hit. Het valt me op dat je vaak hengsten aanraadt met behoorlijke inteelt, wat is het idee daarachter?
Ik denk dat het helemaal niet nodig is om een hengst te kiezen met nog een keer Sandro hit-bloed. En ook niet perse wenselijk.
Maar om in het luchtledige wat te roepen… Ik zou eerst graag meer informatie willen van TS.
Elisa2 schreef:Meestal vraag ik of ze lijnenteelt willen of niet.
Het is dus niet zo dat ik dit bewust doe omdat ik fan ben van lijnenteelt oid. Tegenwoordig is het al erg lastig om helemaal vrije hengsten te vinden. En ik vind terug fokken op bepaalde hengsten soms zinvol om bepaalde eigenschappen te verankeren. Maar lang niet altijd.
Is dat genoeg antwoord op je vraag?
Bij Trademark zit Sandro Hit pas in de 3e generatie van de vaderlijn. Dat lijkt me wel ver genoeg weg.