Komende jaar willen we onze elite ibop prok merrie Lyn weer dekken.
Wat meer info over haar:
Galaxie x farrington
1.66
Ze kan goed bewegen, is bergop en heeft veel swung. Wel zou ze in haar stap wat meer ruimte mogen pakken.
Ze is in beweging goed bergop maar wil de hals ( als ze los beweegt) dan ook wat te verticaal houden en ze vererft dit duidelijk ook, we zoeken daarom een hengst die een echt goede rug en hals houding vererft.
Verder een hengst die haar front en achterbeen behoud, wat maat kan behouden, voorkeur voor interessant bloed (evt verkoop veulen) kleur niet echt van belang tot nu toe geeft ze enkel vos

Ze heeft twee keer een veulen van livius gehad, beide zeer slimme veulens, goed bewegen, mooi front en goed schakelen. Om een min punt te benoemen ga ik toch naar de halshouding die is vaak toch wel verticaalin beweging/spanning daarin zou ik graag meer kap/beter gebruik willen zien. Roy was daarin extremer dan tempi.
Kwa hengsten hebben we een heel wisselend lijstje wat het dus lastiger maakt kwa selecteren (Ik hou ze even voor me voor nu

We staan zeker ook open voor buitenlandse hengsten het belangrijkste is een passende hengst kwa type en de verbeterpunten.
We zitten niet perse aan het hengstenhouder vast

Foto's lyn

Roy v livius

Tempi v livius
Heeft het goed gedaan op de centrale keuring en werd 6de v drenthe

Bedankt voor het lezen, ik ben vast nog info vergeten

Ik ben heel benieuwd naar jullie ideeën