Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
fokfanaat schreef:ik zou denken aan Lowlands, volgens mij heeft hij veel maat, en heel braaf
carola schreef:Grappig, ik heb zelf ook een Tuschinski merrie met een wat minder mooie bovenlijn / rug en wat bokbenig. Ook bij haar zoek ik elk jaar een hengst met maat en formaat. Ik heb haar al een aantal jaren, ik vond zelf het Hermes en Livius veulen heel fijn. De MBH Santiano heb ik het beste kunnen verkopen, maar was naar mijn mening wat te bloederig.
Voor dit jaar is ze drachtig van Mauro Turfhorst, en ik ben heel benieuwd hoe die combinatie gaat zijn. Voor mijn gevoel moet het heel goed passen.
splenius schreef:Ik heb verschillende afstammelingen gereden van Tuschinski en belisar.
Allemaal wat sensibele paarden.
En denk dat Glamourdale wel zou kunnen passen, hij heeft juist merries nodig die sensibele zijn.
En hij geeft een goede galop mee.
Heb er zelf ook 2 gefokt en heb er nu ondertussen 6 zadelmak gemaakt en merk zeker het verschil met welke moeder hij is gekruist.
Eventueel misschien om de bovenlijn te verbeteren Extreme us. (weet nog niet hoe hij fokt maar hij heeft een goede bovenlijn)
Just wimphof fokt brave paarden. Met 3 prima gangen.
kimwilliam schreef:Hoi mede bokkers!
Graag zou ik jullie advies / kijk op welke hengsten er bij een merrie passen.
de merrie haar vader is Tuschinski, haar vader van moeder is Belisar.
De merrie heeft eerder ooit een veulen gehad, echter is dit jaren terug en overwegen wij nu om eventueel met haar te fokken.
merrie heeft PSG / Inter 1 gelopen.
De merrie heeft een gezonken rug, deze willen we ook verbeteren, verder is ze zelf sensibel genoeg en zoeken we een hengst die juist heel nuchter is. de merrie zelf is vrij fors gebouwd en is 1.70m de grote en het iets massieve willen we het liefst behouden, dit omdat ik zelf vrij lang ben en mijn vriend in de toekomst ook met het veulen gaat rijden ( hierdoor geen dames paard het liefst ). het veulen willen we zelf houden voor de sport ( dressuur ).
Het liefst willen wij dat het veulen ook boven de 1.70m wordt hierdoor ook het liefst een hengst die maat doorgeeft.
foto's volgen later, zit op mijn werk pc.
Elisa2 schreef:Ik vind dat een hele aansprekende hengst, heeft veel massa en kan goed bewegen. Echter is het nog wel een hele jonge hengst dus nog weinig bekend over zijn nafok.
Elisa2 schreef:Ik zou hem wel durven gebruiken, zowel Toto als Jazz geven geen weke rug.