Voor een cardento x ster v solitair x lysander merrie ben ik opzoek naar een springhengst.
Allereerst zoek ik een hengst die de merrie kam verbeteren, daarnaast een hengst die ook wel ietswat commercieel is.
Info over de moeder van de merrie:
Ster predicaat richting springen.
Fokt allround goeie paarden, inmiddels 9 veulens gehad waarvan 5 springveulens en 4 dressuurveulens.
1 springer is 1.25 FEI gestart (onderstaand paard)
1 is op 7jarige leeftijd 1.35 FEI uitgebracht en is momenteel in florida/wellimgton internationaal goed aan het presteren, een volle zus van dit paard is 25 februari geboren.
1 dressuurveulen werd vrl keur als 3 jarige maar werd teruggetrokken van de ibop omdat ze net niet helemaal zuiver liep, wordt nu opgeleid voor de sport.
Even wat info over de merrie:
+-165 groot
1.25m FEI gesprongen, 1.30m nationaal
Zeer werklustig en pittig karakter.
Wat ik zoek in een hengst:
Hengst mag groter zijn/fokken, beetje meer maat is gewenst bij het veulen.
Ondanks dat er niks mis is met het karakter van de merrie, zoek ik wel een hengst die wat nuchter is in karakter maar absoluut wel werklustig is en met de ruiter mee denkt.
Commercieel daar het veulen waarschijnlijk voor verkoop is.
Graag een hengst die vers EU beschikbaar is, de merrie staat (momenteel) in zweden
Een kleurtje erbij is een + maar absoluut niet een must!
De merrie is met wedstrijdpensioen gezet vanwege een blijvende peesblessure, loopt niet kreupel oid en heeft inmiddels meerdere veulentjes gekregen al.

Graag hoor ik of iemand een fijne hengst weet die aansluit bij onze wensen en wellicht de merrie nog wel op andere punten extra kan verbeteren.