Omdat mijn hengstenkeuze lijstje te lang blijft lijkt dit topic me handig om een beetje te sparren over mijn hengstenkeuze

Ik zoek een passende hengst voor mijn 7 jarige El Capone x Sandro hit x Cocktail merrie van 165 cm.
https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... opia-v-d-c
De merrie heeft 2 veulens gehad (niet bij mij) van Vaderland en McLaren, qua exterieur schijnen beide nakomelingen goed in elkaar te zitten en bewegen ze ook fijn. Ik heb hier geen beeldmateriaal van gezien dus kan er verder helaas weinig over zeggen.
Halfbroer v Vitalis loopt op GP niveau (nog niet gestart), halfbroer v Franklin was doorverwezen naar Westfalen hengstenkeuring (verkocht naar US dus niet naar HK geweest).
De merrie zelf heeft 70 punten voor exterieur, 65 stap, 75 draf, 70 galop en houding. Dit jaar ga ik nog 1x naar de keuring voor een ster predicaat, de vorige keer had ik haar te schraal. In het najaar mogelijk IBOP maar dat moet ik nog even zien.
Ik heb haar nu drachtig van Nordic Blue Hors, een paard met een geweldige stap en hij sluit qua exterieur en bloed ook goed aan bij mijn merrie.
Voor 2023 heb ik de volgende hengsten op mijn lijstje: Morricone I (favoriet), Vitalis, Vitalos, Escamillo (mogelijk niet aan sperma te komen), Escolar, Sezuans Donnerhall, Secret & So Perfect. Ik sta open voor suggesties (ook Nederlandse hengsten) maar wat tips oid over de hengsten op m'n lijst zijn ook welkom!
Als er een merrieveulen uit komt wil ik haar zelf houden, hengst wil ik verkopen.
Aandachtspunten m.i.: de stap verbeteren, niet te popperig, merrie heeft fijn beenwerk, daarnaast is de beenstand bij de merrie correct maar ik wil geen hengst die frans vererfd. Ik zie graag een hengst die een goed achterbeen, souplesse en veel beweging vererfd. Mijn merrie is wat matig qua beweging. Merrie is heel fijn in de omgang.