Moderators: C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance, Coby, Neonlight
Elisa2 schreef:https://www.kwpn.nl/database?Paard=P-418014
Hier heb je het genetische profiel van je merrie, ze is voorlopig keur en een volledig Van Norel gefokt paard.
Je hebt een hengst nodig die vergrotend fokt met een mooi front en een correct fundament.
amen schreef:Terugfokken op duits bloed.. want ze komt uit duitse.moederlijn.. en dan vooral de oude bloedlijnen..
Escolar. Escobar. Zijn hengsten die kwa type goed zijn voor zon merrie.
Fransiskus frh met ingrid klimke.. ook top
Of ga voor dv sperma..
Ik.had in 2021 veulen van wolkentanz v weltmeyer..
De kampioenshengst.. " ouderwets" gefokt.. maar t type hoe een dressuurpaard moet zijn met top karakter..
Dv sperma gewoon bij landgestut celle te koop. Oa ook andere bewezen ggk duitse kampioenshengsten!
Elisa2 schreef:Ook goed
Ik zou voor een bewezen hengst gaan die een goed karakter en maat doorgeeft omdat jullie gewoon een fijn gebruikerspaard willen fokken.
Vivaldi bloed, Spielberg, Furst Romancier komen zo in me op. Wellicht Bon Bravour maar twijfel daar wat over het fundament.
Cayenne schreef:Om in het gedachtengoed van Van Norel te blijven: Winningmood!
Geeft paarden met fijne karakters, mooi front en doorgaans ook een goed achterbeen. Daarnaast ook Duits bloed.
Juffiepd26 schreef:Elisa2 schreef:Ook goed
Ik zou voor een bewezen hengst gaan die een goed karakter en maat doorgeeft omdat jullie gewoon een fijn gebruikerspaard willen fokken.
Vivaldi bloed, Spielberg, Furst Romancier komen zo in me op. Wellicht Bon Bravour maar twijfel daar wat over het fundament.
Ik ben nieuw op bokt dus nog een beetje aan het uitvogelen hoe ik kan reageren op iemands bericht
Vivaldi en Furst Romancier bloed stonden inderdaad al op mijn lijstje! Ik denk omdat mijn merrie juist de wat ouderwetse degelijkheid heeft kwa bouw het wel mooi is een wat sjiekere hengst te gebruiken ipv een oudere.
Mocht je nog hengsten aan kunnen raden uit deze lijnen hoor ik het graag!
Juffiepd26 schreef:Elisa2 schreef:Ook goed
Ik ben nieuw op bokt dus nog een beetje aan het uitvogelen hoe ik kan reageren op iemands bericht
Vivaldi en Furst Romancier bloed stonden inderdaad al op mijn lijstje! Ik denk omdat mijn merrie juist de wat ouderwetse degelijkheid heeft kwa bouw het wel mooi is een wat sjiekere hengst te gebruiken ipv een oudere.
Mocht je nog hengsten aan kunnen raden uit deze lijnen hoor ik het graag!
SarahJ schreef:Zelf heb ik BH Zackerey op mijn lijstje staan voor meer front en gouden karakter.
Alsook Viva Vitalis: een zoon van Vitalis uit de volle zus van For Romance. Jonge hengst, maar wel een berekende 'gok' want komt uit een bewezen stam en heeft een bewezen vader. En je combineert er dus het Vivaldi en Furst Romancier bloed mee.
Glamourdale zou ik niet doen op deze merrie. Je gaat er niet mee verfijnen, maar wel het steile achterbeen en grovere hoofd verankeren.