Juna is in het bezit van het sportpredikaat, binnenkort hebben we ons debuut in het ZZ-Zwaar. De klasses hiervoor zijn we doorgevlogen, vaak met hoge punten Dat zegt zeker wat over haar talent, ik had nooit hoger dan M2 gestart, maar zij laat het zo makkelijk lijken, ondanks dat we alles samen moeten leren. Ook is ze Prok en willen we haar dit jaar naar de thuiskeuring laten gaan in de hoop dat ze minimaal ster wordt.
Hier het linkje naar Horsetelex:
https://horsetelex.nl/horses/pedigree/1 ... junasthi-v
Sterke punten:
- zeer goede stap
- goede draf met een fijn veertje
- veel vermogen tot schakelen en sluiten
- zeer werkwillig
- lenig
Mindere punten
- vrij vlakke galop
- vrij lage halsinzet, daardoor wat op de voorhand gebouwd
- ze blijft vrij smal en 'iel', het veulen mag wel wat 'zwaarder'
- ik zou nog wel wat meer knie-actie willen zien
Ik wil graag een hengst die de galop verbetert, dat is prioriteit nummer 1. Wat meer massa zou fijn zijn, en eventueel wat meer knie-actie in de draf. Daarnaast wil ik geen hengst die heel scherpe nakomelingen geeft. Juna is qua scherpte precies goed, heet genoeg, maar zeker hanteerbaar. Ik wil geen extreem ril dressuurpaard fokken.
Ik ben zelf echt enorm gecharmeerd van de enorme galop van Glamourdale. Deze hengst staat dan ook hoog op ons lijstje. Maar ook de hengst Just Wimphof heeft onze aandacht getrokken, we zien daar heel fijne nakomelingen van langskomen. Maar we staan open voor allerlei opties, dus ik ben heel benieuwd wat jullie ons zouden adviseren!
Ik houd het het liefst wel binnen het KWPN, en aangezien het haar eerste veulen gaat zijn wil ik graag vers sperma gebruiken.
Hierbij een standfoto (van een jaar geleden, ik heb nu geen recentere) en twee rijfoto's, ze waardeert zich onder het zadel echt enorm op!