Ivoor is een merrie uit 2013, afstamming onbekend, stokmaat rond de 1.58m. Ze heeft een topkarakter, ze is heel sensibel en werkwillig, maar absoluut niet schrikachtig. Ze heeft fijne gangen. In haar bouw heeft ze een iets steile schouder en een wat neerwaartse romp, en wat korte beentjes.
Ze is wit met enkele kleine plekjes gekleurde haren. Haar volle broer is een stekelharige vos met veel wit, dus ik vermoed dat ze een maximale sabino is, maar geen DNA onderzoek laten doen.
Het veulen is in principe voor mezelf om aan te houden, voor recreatief en basisdressuur. Ik zoek een hengst met een goed karakter, die de verbeterpuntjes van de merrie aanvult. Een goed paard heeft geen kleur, maar ik ben echt helemaal weg van vos met veel wit, dus bij gelijke geschiktheid gaat mijn voorkeur uit naar een voshengst. Omdat ze geen papier heeft maakt het stamboek van de hengst iets minder uit.
Helaas heeft ze haar hoofd net weggedraaid, maar ik hoop dat dit toch een goede impressie geeft van haar bouw!