Moderators: Dyonne, Coby, C_arola, Nicole288, balance, Sica, Neonlight
mooney schreef:Dit is Joy die eerst van Mariska_28 was toch? Ik heb toendertijd in ieder geval haar dracht gevolgd volgens mij.
Zo ja dan is dit haar eerdere veulen, van een Tinker vader:
[KS-ITP] Joy TV: Mayflower is born!!
En hier haar veulen als 3 jarige: [ITP] Fjord X tinker Mayflower weer eens in the picture!
Earth schreef:Paint zou ik inderdaad zeker niet doen, dan krijg je idd een duikboot 2.0 Fries zou kunnen maar persoonlijk zou ik dichtbij de merrie blijven. Maar ik vind dat er al teveel voor de leuk wordt gefokt dus ik heb daar persoonlijk altijd wat moeite mee. Ik zou kiezen voor een robuuste koudbloed die mooi in het opwaartse model staat. Ik zie inderdaad dat de foto in de OP niet al te voordelig is voor de merrie, maar ik blijf toch bij mijn standpunt. Ik vind trouwens de eerste nakomeling zeker niet verkeerd.
Eretria schreef:Earth schreef:Paint zou ik inderdaad zeker niet doen, dan krijg je idd een duikboot 2.0 Fries zou kunnen maar persoonlijk zou ik dichtbij de merrie blijven. Maar ik vind dat er al teveel voor de leuk wordt gefokt dus ik heb daar persoonlijk altijd wat moeite mee. Ik zou kiezen voor een robuuste koudbloed die mooi in het opwaartse model staat. Ik zie inderdaad dat de foto in de OP niet al te voordelig is voor de merrie, maar ik blijf toch bij mijn standpunt. Ik vind trouwens de eerste nakomeling zeker niet verkeerd.
Er zijn ook mensen die er moeite mee hebben dat er tegenwoordig alleen nog maar hete hittepetit dingen gefokt worden. Of dat mensen willen zien dat alleen dat gefokt wordt. Presteren, presteren, presteren. Het zou juist goed zijn als er meer eenvoudige, brave recreatiepaarden gefokt werden. Daar is een schrijnend te kort van.
Heb dat topic bekeken en vind dat je paardje echt zo een slechte rug nog niet heeft. Ze is wel heel stevig. Als je wat sportiever wil gaan kun je eens kijken naar een Welsh Nwr, duitse rijpony, connemara…
Voor een tinker zou ik persoonlijk niet zo snel gaan. Zou dan nog eerder voor een haflinger kiezen.
Beagle2014 schreef:Earth, Heb je zelf ervaring met het fokken van dit ras en de tinker it's viper?
Earth schreef:Beagle2014 schreef:Earth, Heb je zelf ervaring met het fokken van dit ras en de tinker it's viper?
nee zeker niet, maar ik loop lang genoeg mee om er in ieder geval iets van te vinden En wat mij betreft is dat ook basiskennis, altijd proberen de merrie te verbeteren, zonder dat je doelt op een toppaard. Ik heb ovirigens in het verleden wel gefokt hoor.
En wat betreft de tinkers, ik ging na aanleiding van dit topic eens kijken wat voor hengsten er zoal in Nederland staan. En toen viel me op de site van het stamboek vooral op dat er weinig hengsten waren met een goede bovenlijn.
Gebruikers op dit forum: Bernadth99, MarjanB, nano, xKatinkii, xMaritt en 18 bezoekers