Ik heb besloten om mijn new forest merrie te laten deken.
Ik wil uitsluitend dekken met een NF hengst, en dat maakt mijn keuze ook beperkt en moeilijker.
Mijn merrie is nog niet naar een keuring geweest, maar dat wil ik wel dit jaar gaan doen. De moeder van deze merrie is ook nooit naar een keuring geweest maar deze heeft wel z1 gedressuurd en l gesprongen. en komt uit het zelfde lijntje als carlo. De moeder kwam kwa beweging te kort en had voor het springen te veel energie, maar vermogen genoeg.
Deze extra energie heeft ze gelukkig niet door gegeven aan haar dochter,en dit is dus ook zeker verbeterd.
Ik zelf heb enkel kleine sprongetjes genomen met haar en dit doet ze niet verkeerd.
Kwa beweging is het niet mega speciaal, maar wel goed genoeg.
Ze zou van uit zich zelf misschien wat makkelijker de berg op mogen lopen, maar oké ze is ook pas 3, of net 4 hoe je het bekijkt

Ik wil zeker niet inleveren op karakter, want dat vind ik het belangrijkste wat er is. Ze is zelf super lief en wil graag werken. Ik heb haar zelf zadelmak gemaakt en heeft nooit 1 pas verkeerd gezet.
Ik wil graag hengsten vermijden met Brent en Valentino bloed. Ook wil ik carlo bloed niet te dichtbij hebben in verband met inteelt.
Heeft er misschien iemand een leuke suggestie?