Wel of niet pony verkopen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

22890

Wel of niet pony verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-21 10:26

Hoi allemaal,

Ik zit in een dilemma ik heb 4 shetlanders en een kwpn'er. We hebben de pony's aan huis staan met 4 stallen een 20 x 40 baan en 2 weides. Een van 20 x 40 en een van 20 x 60. Dit is dus niet heel veel ruimte. In de winter komen de pony's niet op het land maar lopen ze in de bak. Sinds kort heb ik dus een kwpn'er inplaats van een c pony. En zoals je begrijpt gaat er veel meer voer doorheen. Ook heb ik vorig jaar dus 2 shetlanders aangeschaft. Vroeger hadden we altijd met 2 en hooguit 3 pony's staan. Ik wil dus graag drie shetlanders verkopen, omdat ik ze meer aandacht gun en een plek waar ze meer op de wij komen. Maar ik ben dus bang dat als ik ze verkoop dat ze in de handel terecht komen. Ik hoop dat jullie advies voor mij hebben.

Het zijn drie shetlanders die allemaal een soort van beleerd zijn en ook wat leuke kunstjes kuunne
Laatst bijgewerkt door 22890 op 07-04-21 10:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Poekkie

Re: Wel of niet pony verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 10:33

Maar je hebt vorig jaar 2 shets gekocht en je wil er nu 3 verkopen? Lijkt me dat je dan een andere reden hebt dan ruimtegebrek?

Hoe zijn de shets die je wil verkopen? Een beleerde en brave grote kinderpony of een goede menpony komt wel snel goed terecht.
Een kleine etter die niets kan is een andere zaak natuurlijk, daar zijn minder kandidaten voor en daar wordt in mijn ervaring achteraf ook minder naar omgekeken qua onderhoud en gezondheid. Algemeen gezien natuurlijk, ook zat mensen die prima voor hun weidemaatjes zorgen maar je weet het niet op voorhand.

22890

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-21 10:35

Nah het zit zeg maar zo ik heb ze toen aangeschaft omdat ik toen nog geen paard had maar een pony ik wist wel dat ik vorig jaar een nieuwe pony zou krijgen want we waren opzoek naar een d pony maar ben uiteindelijk een paard tegengekomen die ook heel leuk was.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 10:38

Dat blijft toch het risico met verkopen. Je zal dat toch moeten loslaten dat ze ergens in hun leven misschien in de handel terecht gaan komen.
Je kan een goed plekje proberen te zoeken maar veel zegt dat ook niet. Zoals ook bij jou is er dus op korte tijd iets veranderd en dat kan bij iedereen gebeuren.

mirna6308

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 11:05

waneer je hem verkoopt kun je bevoorbild weekelijks fotos vragen, en vragen als je een paar kunt komen kijken. of afspraken maken dat waneer zij hem verkopen dat je hem weer terug krijgt of samen een goed plekje zoekt!

en anders een verzorgen vinden voor de shets, zo krijgen ze veel aandacht en blijven de ponys nog van jou! er zijn veel mensen en kinderen die op marktplaats of facebook een pony zoeken

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 11:08

Dit topic past helaas niet bij EHK. Verplaatsten is echter ook niet mogelijk omdat de topicstarter te weinig berichten heeft om overal een topic te kunnen plaatsen op Bokt. Vandaar dat ik het topic helaas moet sluiten.