Ik zit er aan te denken mijn merrie dit jaar te laten dekken. Ze heeft al eerder een mooi veulen van Toto jr gekregen en is daarna niet meer gedekt.
Ze is een elite/prok/ibop (ibop 85,5 punt) merrie. Kan echt top lopen en heeft een goed exterieur.
Het enige wat ik sowieso aan haar wil verbeteren door de hengst is haar karakter.
Ze is in de omgang ontzettend lief en makkelijk maar onder het zadel een echte Jazz. Ze kan erg onvoorspelbaar zijn.
In haar moederlijn zitten wel hele goede karakters dus ik heb wel goede hoop dat als ik haar dek met een hengst die dit doorgeeft er een fijn veulen uit kan komen.
Ik zoek een commerciële hengst aangezien het veulen verkocht wordt (merrie veulen direct al en een hengstenveulen kan ik in mijn eigen opfok opfokken maar zal als 3/4 jarige ook verkocht gaan worden).
Mijn voorkeur gaat uit naar Furstenball vanwege zijn karakter en fijne nakomelingen.
Ik ben benieuwd hoe jullie er over denken en met welke adviezen jullie komen! Dekgeld liever niet hoger dan 2000/2500€
Dit is de merrie:
https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... arilla-rdp

Alvast bedankt