.Lady Capone is een 4,5 jarige merrie, van inmiddels +/- 1.73 groot. Ik zou haar even moeten nameten, maar ze is in ieder geval goed aan de maat. Het is door haar grootte, maar vooral doordat ze erg langgelijnd is echt een laatbloeier. Dat maakt dat ze in het rijden nog wat "achterloopt". Ik heb haar om allround in de sport te rijden, dus zowel dressuur- als spring- als eventingambities.
Zoals jullie kunnen zien mag ze nog wel wat uitdijen en wat meer "paard" worden. Hopelijk kunnen jullie daar een beetje doorheen kijken. Voor de oplettende kijker heeft ze inderdaad een litteken (van een draad) in haar linkervoorhoef.
Omdat de fokplannen nog absoluut niet concreet zijn weet ik ook nog niet zo goed wat voor hengst ik wil gebruiken. Voor een veulen van mezelf eerder een springhengst vanwege mijn allround ambities, voor de verkoop misschien eerder een dressuurhengst vanwege haar afstamming, die toch meer dressuur is?
Pluspunten:
- Formaat, veulen zou niet per se groter maar ook zeker niet kleiner hoeven.
- Opvallend goede stap.
- Fijne galop maar zou krachtiger en opwaartser mogen.
- Enorm vermogen met het springen, ook een fijne techniek.
- Werkwillig, fijn meewerkend karakter. Doet echt enorm haar best voor je.
- Souplesse.
Verbeterpunten:
- Lengte, veulen zou zeker beknopter mogen zijn. Ik vind Lady eigenlijk echt wat te lang voor wat functioneel is.
- De draf is een verbeterpunt, hoewel ik ook denk dat dit beter wordt met training en bespiering. Heeft veel moeite met het vinden van haar balans in draf.
- Sensibiliteit. Ondanks haar werkwilligheid is het een kijkerig paard wat snel nerveus is. Ik zoek dus zeker geen hengst die hete paarden geeft, karakter is dus toch een belangrijk (belangrijkste) punt. Haar nakomeling zou bij voorkeur een stuk makkelijker te rijden mogen zijn dan moeders.
- Zoals gezegd, de galop is in de basis een fijne gang maar zou meer bergop en krachtiger mogen.