Merrie 1 is Fleur, een NWR van de Goede Ree Now or Never x Wester Aikemas Adios. Een redelijk vrije lijn. Zij is op dit moment drachtig van haar negende veulen. In mei kreeg ze een heel fijn veulen van His Royal Badness DK, een hengst welke ik zelf aan heb gehouden. Dit is hem 3 maanden oud:

Dit keer hoop ik erg op een merrie om aan te houden. Wanneer alles gladjes verloopt wil ik Fleur in ieder geval weer dekken.
Dit is Fleur

Ze is zelf 1.48 en ik hoop in de D maat te fokken.
Stap, galop en balans in het lopen vind ik belangrijk evenals een goed exterieur en karakter. Kleur is niet belangrijk (ik fok dit jaar vast mijn 3e vos:D) ook vind ik het niet belangrijk om met deze merrie binnen het NWPCS te blijven.
Merrie 2 is haar dochter uit 2018, een WPBR Cassanova Du Bois x de Goede Ree Now or Never. Deze is wat aan de grote kant en ik zoek daarom ook een hengst met echt wat minder maat. Verder ook van belang karakter, exterieur, goede stap en galop. Draven kan deze ook. Ik neig met deze om richting Duitse rijpony te fokken.
Ik besef dat ik niet echt knappe foto’s van haar heb en nu loopt ze er tamelijk ruig bij, deze is van het voorjaar:

Merrie 3 een merrie uit 2018 NWR v. Veenstra’s Grapjas x Wester Aikemas Norbert. Zij heeft een nuchter karakter en lijkt mij erg geschikt als kindersportpony straks. Zij zal wel prima in de maat blijven (schat rond 1.46/1.47). Ze is wat eenvoudiger in het bewegen, maar heeft wel meer type. Daarom denk ik dat met haar interessanter is om een NWR te gebruiken. Onder enig voorbehoud want ook mijn stallen zijn een keer vol en ik denk dat zij een kind heel blij kan maken. Verkoop is dus een optie.
Foto’s van afgelopen zomer:

Uiteraard heb ik zelf al wat opties in mijn hoofd. Het kan geen kwaad om verder te kijken want dan blijkt er eentje niet te dekken, verkocht of geruind te zijn. Plan B en C lijkt mij handig.
.
. Op veel bescheidener schaal, maar wel met dezelfde grote ambitie.
. Even gewoon fokpauze op dit moment zeg maar
.