Omdat Idris zo ontzettend goed gelukt is, wilde ik heel graag nog een veulen uit deze combi, maar nu wel EINDELIJK een merrie!

En jawel hoor, Fiore is vandaag weer drachtig gescand van Cassanova du Bois!
Idrisje, mijn kleine sprookjesheld van Fiore en Cassanova

En omdat ik zo graag een merrie wil, heb ik getracht mijn merriekans zo groot mogelijk te maken. Met Marjolein had ik afgesproken dat ik wat ouder zaad kreeg. Op zondagavond 23 mei is Fiore voor de tweede keer geïnsemineerd, op het moment van insemineren was het zaad 57,5 uur oud

Ik heb bewust het eitje niet af laten spuiten om het moment van eisprong ook niet te vervroegen.
Dinsdagochtend 25 mei rond 8 uur is Fiore gescand en toen was het eitje echt nét aan het springen. Dus het zaad was ongeveer 94-100 uur oud toen het uitgeput bij Fi dr (hopelijk crème) eitje aankwam

Groter had ik mijn kans op een merrie niet kunnen maken (aangezien mannelijk zaad sneller zwemt, maar vrouwelijk zaad langer leeft).
En tuurlijk kan het altijd nog een hengst worden en ook dan ben ik verliefd, maar ik vond het de moeite waard om deze living on the edge poging te wagen

Fiore is op 30 april 2022 uitgerekend. Haar 3 eerdere veulens zijn geboren op dag 341, 326 en 326, dus stiekem ga ik er een beetje vanuit dat dit nieuwe wondertje tweede helft april mijn wereld weer een stukje mooier komt maken

Kijk eens hoe knap!

Een kussie voor zijn kleine zussie

De kleurkansen zijn:
28,13% Valk
28,13% Perlino
12,50% Palomino
12,50% Cremello
9,38% Smokey Black
9,38% Smokey Cream
Kletsen jullie weer gezellig mee?
En kom maar weer door met de gokjes!