Mijn merrie is een fijn dier maar wel een soot prinses vind ze zelf. Je moet alles netjes vragen en als haar pet goed staat dan doet ze het. Maar gelukkig weet ze ook dat sommige dingen gewoon even moeten en wel nu en dat accepteerd ze dan ook. Zoals het er nu uit ziet wordt ze begin 1,60m, voor mij een mooie maat om zowel mee terug te fokken naar de d pony maat als om te dekken met rijpaardbloed. Echter van dat laatste weet ik niet zoveel. Mijn merrie beweegt krachtig met swung maar het zou allemaal net wat soepeler mogen dus wat meer lossigheid. Een ander heel belangrijk punt vind ik de beenstand, ik zoek een hengst met een (bijna) perfecte beenstand voor een allround of dressuur gefokt paard. Wat betreft karakter een fijn meewerkend dier wat ook geschikt is voor een minder handige ruiter dus niet ril of electrisch, gewoon goed tussen de oren. Wat betreft stamboek sta ik voor veel open mits ik het veulen nrps en/of nas kan registreren.
Ik heb nog geen goede foto's van de merrie omdat zij nog erg in de groei is, voor nu zoek ik dan ook vooral hengsten die aan de eissen voldoen zodat ik komend seizoen (of later) kan kiezen wat het beste past.
Haar afstamming is Peru's Yismerai x Peru's Scen Tao.