ik heb al wat keuzes gemaakt, voor mijn merries die eind mei geinsemineerd worden.
maar benieuwd wat jullie zouden kiezen?
Ik zit niet super in de dressuurbloedhengsten, en misschien jullie wel, dus ben benieuwd welke hengsten jullie zouden gebruiken, zodat ik die hengsten ook kan bekijken en dus evt nog wissel.
Ik heb 2 merries
Flooramie elite prok pref nmk v Florestan I , holst 318D2

https://www.horsetelex.com/horses/pedig ... /flooramie
ik ga voor hengst die zo weinig mogelijk bekend dressuurbloed voert. dus geen ferro jazz flemmingh enz enz, en bewezen hengsten, of jonge hengsten met bewezen bloed en voornl bewezen moederlijn.
en grote voorkeur uit duitse bloedlijnen, hannover oldenburg of holstein.
ze is vrij van het bekende veel voorkomende dressuurbloed.
zoals t nu staat, dv sperma wolkentanz I.
Brentano II dv sperma voor beide merries is afgevallen, doordat ik denk dat het percentage engels volbloed dan te hoog word en dicht in de omdat na florestan I bold indian xx zit, en achter brentano II, bolero v black sky xx zit. 2e en 3e generatie bij floor en 3e en 4e generatie bij ziva.
merrie fokt bloederig luxer dan ze zelf is, dus mijn voorkeur gaat uit naar een bewezen hengst die wat zwaarder fokt.
Haar dochter Ziva, voorlopig keur, prok, wffs vrij. of zoe florence heet ze werkelijk heet , als 3 jar kampioen gld en nmk merrie.
is dus de dochter van flooramie.
keuze DV sperma eind mei Don primero.
beide merrie zijn ong 172 schoft en hebben genoeg maat en fokken dit ook.
Het is de bedoeling dat ik natuurlijk 2 merrie

hengstveulens worden verkocht als ik er de juiste eigenaar voor vind.
dus welke hengsten zou ik nog ff goed moeten bekijken?