Mijn paard is nu al enige tijd geblesseerd. Momenteel wil ik dit nog aankijken tot het najaar en dan een keuze maken of ik haar laat dekken of het rijden weer opgebouwd kan gaan worden (in overleg met de dierenarts).
Mijn paard is een 9 jarige schimmelmerrie van Whitesnake X Nonstop.
Het is een paard met een fantastisch karakter, super werkwillig en nuchter.
Heeft goede gangen, waarbij draf en galop uitblinken. Beweegt in draf met veel veer en souplesse.
Dit wil ik absoluut niet verliezen. In het springen heeft ze genoeg vermogen, maar is niet super voorzichtig. Springt wel altijd naar de overkant.
Als ik haar zou laten dekken, zou dit voor mezelf zijn. Al blijft het natuurlijk altijd een gok, ik heb het gevoel dat ik nooit meer zo'n fijn paard vindt als wat ik nu heb en als ze niet meer geschikt zou zijn/worden voor de sport is dekken een optie om hopelijk net zo'n fijn paard te krijgen.
Verbeterpunten:
paard is iets neerwaarts gebouwd, moet dus niet versterkt worden door de hengst.
paard heeft een verworven graasvoetje, goede rechte/gelijke voeten is een vereiste.

Krijg geen goede standfoto gemaakt (omdat ze achter me aan blijft lopen
). Als dit nodig is, zal ik van de week nog een poging wagen.Horsetelex: https://www.horsetelex.nl/horses/pedigree/1674430/filma