Onze Carly wordt voller en voller en half mei verwachten we een veulen van For Romance uit haar. Ik heb al ideeën voor de hengst voor dit jaar maar heb nog geen definitieve keuze gemaakt.
De merrie is echt poeslief en poepbraaf, dus voor een hengst met een beetje karakter ben ik niet bang. De merrie had m.i. wat luxer/rassiger gemogen.
Het veulen van 2018 (For Ferrero) is de enige van haar nakomelingen die ik heb gezien, en ook die mocht van mij wel wat luxer. De merrie zelf heeft voldoende maat, maar gezien het lijntje zoek ik ook wel een hengst met voldoende maat in de lijn.
De merrie stapt goed en daar wil ik ook geen concessies in doen. In draf en galop mag ze meer bergop en met meer kracht en ik zou graag souplesse toevoegen.
Ik zoek een WFFS-vrije hengst (merrie is ook vrij) met een dekgeld tot max. € 1300,-. Bij voorkeur houd ik haar bloed zoveel mogelijk vrij. Omdat het veulen in prinicpe voor de verkoop is zoek ik een commercieel interessante hengst, waarbij mijn voorkeur uitgaat naar een jonge hengst.
Linkje naar Horsetelex.
https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... arly-reina
Wie biedt?

Ik zie daar zelf ook niet zo heel erg de toevoeging van luxe in. Als For Ferrero al een veulen heeft gegeven dat luxer mocht, zou ik het echt in zoeken in de Trakehner-hoek.