Ik zou dit jaar heel graag mijn merrie bij een leuke hengst willen hebben. Ze is een Trafalgar x Jazz x Ramiro Z. Ben al even op zoek gegaan maar ik kom er niet goed uit. Zou heel graag wat advies krijgen
Ik heb een aantal eisen aan een hengst.
- fijn karakter; mijn merrie is heel lief maar heeft een behoorlijk temperament. Als het niet gaat zoals ze wil, dan trekt ze alles uit de kast. Verder heeft ze erg veel energie, altijd in beweging, ziet alles en heeft regelmatig een uitspatting. Ik zou het graag allemaal wat milder hebben.
- grote maat; mijn merrie is rond de 163 en beknopt. Ze is nog jong en weet uit andere paarden uit dit stammetje dat ze vrij lang doorgroeien, maar ze zal waarschijnlijk geen 170 worden en ik ben zelf vrij lang.
- dressuurhengst met een goede galop; ze heeft een hele fijne beweging, maar de galop zou wat meer af kunnen rollen en sprong hebben. Haar sterke punten is dat ze veel lossigheid in beweging heeft. De draf is haar beste gang.
- niet terug fokken op totilas of jazz; het liefst kies ik een kwpn hengst maar ik sta ook open voor een Duitse of zo. Ik weet alleen niet goed wat dat betekent qua stamboekinschrijving.
Ik zou graag een kwaliteitsvol veulen fokken om later als sportpaard voor mezelf te houden.

De foto is niet heel charmant, maar geeft wel een idee van haar exterieur.
Ik hoor graag tips! Heel erg bedankt alvast
hebben we ook fijne paarden van gehad uit een Houston (dus ook niet de beste karakters doorgaans
)
zat wel te denken aan de Niro toevallig, maar die geeft nog wel eens een kleintje. En vind Wolkentanz ook heel fijne paarden geven. George Clooney zou zeker een optie zijn!