Fokadvies Davino V.O.D. x Jazz

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xmarliez

Berichten: 4095
Geregistreerd: 31-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 17:41

Omdat hij zelf niet goed op de voeten staat? Ik zie maar weinig nakomelingen die dit hebben eerlijk gezegd. Ik heb er zelf een van en tot nu toe nog heel goed op de voeten. Maar iedere hengst brengt wel een ‘risico’ mee. Dan is het de vraag of je dat aan durft ja of nee. Denk dat Secret verder heel goed op deze merrie past. Succes met je keuze! :)

Aimee

Berichten: 11806
Geregistreerd: 24-07-03

Re: Fokadvies Davino V.O.D. x Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 17:49

Nou, dat hij zelf slecht op de voeten staat, is een understatement. De recente foto op Eurodressage liegt er ook niet om. En op beenstanden wordt bij stamboeken niet voor niets streng geselecteerd.

Verder gaan in Duitsland hardnekkige geruchten rond over ECVM bij Secret èn zijn nakomelingen. Dat zou zelfs de reden zijn dat hij niet ter dekking werd aangeboden. Wat er precies van waar is, weet ik niet, maar voorzichtigheid is geboden.

Myrthee_

Berichten: 2567
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Re: Fokadvies Davino V.O.D. x Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-23 18:36

Aimee, bedankt voor je inbreng. De ECVM verdenkingen is goed om te weten!

Opzich is ze wel gelijk op de voeten alleen haar hoefvorm is niet ideaal. Ze heeft een beetje pannekoekjes. Lage verzenen en brede hoef vorm. Blijft netjes met veel bekappen. Ze lijkt dit gelukkig tot nu toe niet mee te geven. Een hengst die dus wel een goede hoefvorm heeft maar niet helemaal gelijk zou ik dus niet direct uitsluiten als het verder goed past.

simpie94

Berichten: 836
Geregistreerd: 25-03-09
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 23:05

Als Secret je wel aanspreekt kan je ook kijken naar Secret Lover. Die is de strenge selectie van het kwpn al mooi door en doet het daarnaast goed op de aanlegtesten.

Myrthee_

Berichten: 2567
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-23 08:38

simpie94 schreef:
Als Secret je wel aanspreekt kan je ook kijken naar Secret Lover. Die is de strenge selectie van het kwpn al mooi door en doet het daarnaast goed op de aanlegtesten.


Heb ik inderdaad naar gekeken. Vind hem wat beknopt ogen. Van Olst verzend van hem ook niet. Helaas is het hierdoor voor mij niet haalbaar.

Elisa2

Berichten: 37165
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Fokadvies Davino V.O.D. x Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 09:42

Wat denk je van McLaren? Kan het front en het model verbeteren en staat prima op zijn benen/ hoeven. Heeft alleen merries nodig met een goed buigend achterbeen.

Myrthee_

Berichten: 2567
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-23 10:49

Elisa2 schreef:
Wat denk je van McLaren? Kan het front en het model verbeteren en staat prima op zijn benen/ hoeven. Heeft alleen merries nodig met een goed buigend achterbeen.


McLaren staat inderdaad op mijn lijstje.

Padoertje
Berichten: 1539
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 12:14

Myrthee_ schreef:
Aimee, bedankt voor je inbreng. De ECVM verdenkingen is goed om te weten!

Opzich is ze wel gelijk op de voeten alleen haar hoefvorm is niet ideaal. Ze heeft een beetje pannekoekjes. Lage verzenen en brede hoef vorm. Blijft netjes met veel bekappen. Ze lijkt dit gelukkig tot nu toe niet mee te geven. Een hengst die dus wel een goede hoefvorm heeft maar niet helemaal gelijk zou ik dus niet direct uitsluiten als het verder goed past.


Helaas ken ik wel een veulen van Secret die niet al te beste voetjes heeft. Gelukkig al vroeg behandeld, maar ik zou ver weg blijven van deze hengst. Het is niet voor niets dat ze hem uit de dekdienst hebben gehaald.