fokadvies voor merrie van glock zonik

Moderators: C_arola, Dyonne, SayaJones, Apple, Coby, petraaken, Nicole288, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

immii_clarr

fokadvies voor merrie van glock zonik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-18 12:08

Hallo,

Ik wil misschien volgend jaar een veulentje fokken met mijn nu 4 jarige merrie van glock zonik x chello III. Merrie is groot, 1,75 en wat lang.

Veulen kan zowel voor de verkoop als voor mij zelf worden.
Aangezien ik er zelf weinig verstand van heb, ben ik benieuwd wat voor dressuurhengst jullie mij aan zouden raden. Hengst hoeft in ieder geval niet te vergrootten, aangezien de merrie zelf al erg groot is.

Merrie heeft een vriendelijk en werkwillig karakter, maar kan soms snel wat geirriteerd en heet zijn. Ben ondanks het opzich goede karakter van de merrie dus wel opzoek naar een hengst die ook een goed karakter mee geeft.

Merrie is net onder het zadel en pakt dit zeer goed op, moet nog wel veel meer body en bespiering gaan krijgen.

Gehele afstamming van de merrie: https://www.horsetelex.nl/horses/pedigree/1982452/juolita-k

Heb 1 filmpje van de draf
https://www.youtube.com/watch?v=ynnpHqGM5cE

En wat foto's

Als driejarige
Afbeelding
Nu, 4 jaar
Afbeelding

Grote merrie rechts

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben benieuwd!

Afbeelding

~*Goya*~ nog een sterretje er bij aan de hemel..

~Juolita~ 2014 Zonik x Chello III

fleurtjeuh

Re: fokadvies voor merrie van glock zonik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 12:13

Ik kan je geen advies geven wat betrefd hengstenkeuze.

Maar ik wil je wel als tip meegeven dat als je een foto hebt zoals de standfoto met 3 jaar, maar dan hoe ze nu is, dat mensen je dan beter kunnen helpen :)
Een standfoto met de voorbenen naast elkaar en 1 achtervoetje naar achter, goed van de zijkant genomen van een oplettend paard(dus opgerichte hals en hoofd)
Dan kunnen mensen je beter adviseren over het uiterlijk van je merrie.

[HAR] Marktonderzoek voor "Stel je eigen dekje samen"

My current situation is not my final destination.

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-18 12:24

Dankje, enige wat ik nog heb van de zijkant maar ook geen optimale foto is deze, maar is ook al van een half jaar terug. Recent heb ik op het moment helaas niet. Die zal ik dan moeten maken.

Afbeelding

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 12:31

Grote merrie, mooi langgelijnd, erg mooi front..wat neerwaartse romprichting en achterbeen lijkt ook niet heel actief te zijn. Hoe zijn de stap en de galop?

Ik denk aan Totilas bloed voor een wat krachtiger achterbeengebruik en opwaartse beweging (met de schoft omhoog)

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-18 12:48

Klopt helemaal wat je zegt. Achterbeen mag actiever. Stap is mooi ruim, stapt van zichzelf al mooi 1 tot 2 hoeven over.
De galop is het soms nog wel een beetje een duikboot. Kan wel opwaarts galloperen maar vind dit wel moeilijk. Ze begint nu wel wat meer sprong te krijgen, maar mag nog veel meer, is ook nog een beetje en kwestie van kracht die ze mist. Is af en toe nog wat slungelig doordat ze zo groot is.

Heb nog even wat geupload aan filmpjes.
Hier de stap 1e x los onder het zadel
https://www.youtube.com/watch?v=BfU0KCNTmW0

Ik heb hier een filmpje van de galop dat ze voor de 5e keer onder het zadel is, mist hier dus echt nog wel een hoop kracht en balans.

https://www.youtube.com/watch?v=J4E_PgPieyo

Elisa2

Re: fokadvies voor merrie van glock zonik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 13:01

Ja je ziet dat ze nog slap is en dat is ook wel normaal voor haar leeftijd en grootte, maar in beweging zou ze wel wat opwaartser mogen bewegen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie