Omdat ik misschien ooit een veulen wil fokken uit mijn merrie en hier geen jaren mee kan wachten. Wil ik jullie om advies vragen.
Het staat nog niet gepland wanneer ze gedekt wordt, maar ik zou graag eens wat informeren. Ik heb nog nooit een veulentje gefokt, dus ik weet er vrij weinig van. Dus als iemand me iets meer wegwijs zou willen maken, graag!!
Het gaat om een 9-jarige Wynton x Metall merrie. Ze is rond de 1.71 groot.
Dingen die ik graag verbeterd zou willen zien bij haar zijn:
- Ze heeft een vrij lange hals, waardoor het soms moeilijk is om haar echt bij elkaar te krijgen.
- Haar karakter, het is een doodgoeie merrie, absoluut niet gemeen. MAAR het is wel een echte Wynton merrie.. Ze heeft zo haar eigen mening over dingen, kan zééér kijkerig zijn, maar op andere momenten ook weer heel relaxed. Het zou dus fijn zijn als er niet teveel 'bloed' ingefokt wordt. Liever een wat relaxtere hengst en dit ook doorfokt.
- Ze zou iets meer vanuit de schouder mogen bewegen, en iets losser mogen zijn in haar lijf.
Verder laat ik het aan jullie over, aangezien ik er niet veel verstand van heb..
Verder is het in de omgang echt een mega fijn paard, je kan alles met haar doen. Ze laat veel toe, en staat voor veel dingen open.
Ik zou ook graag willen dat het veulen niet al te klein wordt, ik ben zelf 1.83 dus pas niet op een iel paardje van 1.60m.
Ik heb niet echt duidelijke standfoto's die recent zijn. De ene standfoto die er bij staat is van 2 jaar geleden, toen ze niet in training stond. En dus ook totaal niet bespierd was. Ik hoop dat deze foto's jullie een beeld geven.
Hierbij ook nog een link naar haar horsetelex:
https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... -heerenhof

. Maar ik heb geen idee of dat een goede match zou zijn...