Hengst voor Zhivago x Sandro King x Sultan merrie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ajesca123

Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Hengst voor Zhivago x Sandro King x Sultan merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-18 17:37

Omdat ik toch besloten heb om nog te proberen mijn merrie dit jaar drachtig te krijgen ben ik opzoek naar de juiste hengst.

Merrie is zelf 1.73
In de omgang een super fijn paard.
Onder het zadel wat apart maar eerlijk.
Staat correct op de benen.
Kan extra bewegen met enorm veel kracht van achteruit maar trekt zich onder het zadel makkelijk hol.

Ben opzoek naar een hengst die cool in de kop is.
Mag best wat strakker zijn in de rug/lenden verbindingen aangezien de merrie juist erg lenig is en zich daardoor nog wel eens overloopt.

Achterbeen wil ik niet op inleveren.

Heb de merrie zelf gefokt en zowel deze merrie als haar 2 jarige Valdez dochter hebben dezelfde chique opdruk meegekregen en die wil ik graag behouden.

De 2 jarige is nu al 1.70 dus liever geen vergrotende hengst.

Ik sta open voor zowel Duits als KWPN

Hieronder wat foto's

Merrie als 5 jarige

Afbeelding

Afbeelding

Onder zadel helaas wat onduidelijk


Afbeelding

Merrie zelf als veulen van 3 weken


Afbeelding

Valdez veulen paar dagen oud


Afbeelding

1 jaar


Afbeelding

En nu op 2 jaar (3 juni geboren)


Afbeelding

Afbeelding

Ik heb Joop van Uytert gesproken en heeft als optie For Gribaldi gegeven maar zelf twijfel ik ivm de duidelijk Gribaldi opdruk waar ik zelf niet zo erg van hou.

Ben heel benieuwd naar de hengsten die jullie aandragen.

Oja geen diepvries.

Wings_love

Berichten: 1577
Geregistreerd: 25-02-08

Re: Hengst voor Zhivago x Sandro King x Sultan merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 17:54

Wat leuk dat je Fidelity weer laat dekken! Ik kijk graag even mee. Zal van de week eens in het hengstenaanbod duiken en kijken of ik een leuke match kan verzinnen :)
Nog bloedlijnen die je echt niet erin wilt hebben?

ajesca123

Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-18 18:02

Wings_love schreef:
Wat leuk dat je Fidelity weer laat dekken! Ik kijk graag even mee. Zal van de week eens in het hengstenaanbod duiken en kijken of ik een leuke match kan verzinnen :)
Nog bloedlijnen die je echt niet erin wilt hebben?


Hey leuk dat je meekijkt :j

Ivm afstamming van de merrie wil ik graag weg blijven bij Krack /jazz. Wat verder weg vind ik niet erg maar niet direct.

Verder wil ik geen schimmel en vind ik een fijn werkbaar karakter echt heel belangrijk!

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re: Hengst voor Zhivago x Sandro King x Sultan merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 20:20

https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... 2/fidelity

dit zal de afstamming wellicht zijn.


welke hengsten had je zelf in gedachten?

ik zou als jij vrij wilt blijven van jazz / krack c, richting duits bloed kijken. ik zag trouwens in de moederlijn nakomelingen van lord leatherdale. enig idee hoe die zijn?

ajesca123

Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-18 20:41

Ketaki schreef:
https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... 2/fidelity

dit zal de afstamming wellicht zijn.


welke hengsten had je zelf in gedachten?

ik zou als jij vrij wilt blijven van jazz / krack c, richting duits bloed kijken. ik zag trouwens in de moederlijn nakomelingen van lord leatherdale. enig idee hoe die zijn?


Ik sta zeker open voor duits en had zelf For Romance op mijn lijstje. Punt daarvan vind ik alleen dat ik het achterbeen niet top vind maar kan daar qua nakomelingen niet genoeg over vinden.
De lord leatherdale nakomelingen heb ik zelf niet gezien maar komen uit een halfzus van de moeder van mijn merrie en vind dat eigenlijk te ver weg om er iets zinnigs over te kunnen zeggen. Dat is tenminste mijn gevoel.
Zelf heb ik een lord leatherdale gehad en er ook een paar gekend en stuk voor stuk braaf maar ook groot en veel massa. Ben dan best bang voor een tank.
De moeder van mijn merrie was namelijk behoorlijk klassiek in het kruis. Een enorme motor dat wel maar voor het beeld niet het mooiste type. Qua front was ze wel echt heel chique

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 20:45

ik denk dat for romance idd geen slechte keuze is.


en for ferrero dan?

dat is een kwpn ggk zoon van for romance.

ik dacht ook aan fidertanz bloed. :o :o :) :)

avalonnancy

Berichten: 873
Geregistreerd: 04-07-08
Woonplaats: almere

Re: Hengst voor Zhivago x Sandro King x Sultan merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 21:33

Jeej wat leuk! De duitsers hebben fijne hengsten maar wel een slechte gustregeling helaas.Ik denk dat for romance goed zou kunnen passen idd.

ajesca123

Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-18 23:08

Ketaki schreef:
ik denk dat for romance idd geen slechte keuze is.


en for ferrero dan?

dat is een kwpn ggk zoon van for romance.

ik dacht ook aan fidertanz bloed. :o :o :) :)



For Ferrero sprak me op de laatste video die ik dit voorjaar heb gezien niet aan. En dat terwijl hij me juist voor die tijd juist opgevallen was. Dat was voor mij een reden om eerst wat nafok van hem te willen zien voordat ik hem wil gebruiken.

ajesca123

Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-18 23:11

avalonnancy schreef:
Jeej wat leuk! De duitsers hebben fijne hengsten maar wel een slechte gustregeling helaas.Ik denk dat for romance goed zou kunnen passen idd.



:D ja kun je weer veulen knuffelen!
Maar wat je zegt is ook wel iets wat in mijn achterhoofd zit omdat ik al wat later in het dekseizoen zit.
Vaak ben je bij de duitse hengsten gewoon je geld kwijt als ze eind seizoen niet drachtig is terwijl ik bij de kwpn hengsten tot nog toe altijd nette afspraken heb kunnen maken.

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 00:43

ajesca123 schreef:
Ketaki schreef:
ik denk dat for romance idd geen slechte keuze is.


en for ferrero dan?

dat is een kwpn ggk zoon van for romance.

ik dacht ook aan fidertanz bloed. :o :o :) :)



For Ferrero sprak me op de laatste video die ik dit voorjaar heb gezien niet aan. En dat terwijl hij me juist voor die tijd juist opgevallen was. Dat was voor mij een reden om eerst wat nafok van hem te willen zien voordat ik hem wil gebruiken.

ik vond hem op de hengstenkeuring heel slecht voorgesteld worden.

onder een andere ruiter, zou hij het wellicht wel beter gedaan hebben.


maar franziskus (fidertanz) dan? )

ajesca123

Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Re: Hengst voor Zhivago x Sandro King x Sultan merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-18 08:42

Leuk dat je zo meedenkt !

Ik heb Franziskus bekeken en vind het een erg aansprekende hengst.
Wel twijfel ik of dit achterbeengebruik gaat passen bij mij merrie.
Het is typisch duits natuurlijk met een hoop kracht en traag. En als ik mijn merrie bekijk dan heeft ze dat er ook wel in. Ze zou vlugger mogen achter.
Wat ons hier wel al opgevallen was is dat het achterbeen altijd goed onder de massa blijft hoe heet en hectisch ze ook wordt.
Ze kan bvb volledig afbreken achter de schoft en toch gaan zitten.
Aan de longe zonder bijzet of in de wei bvb is het eigenlijk maar een heel simpele beweger. Wel los en makkelijk maar niet bijzonder.
Onder de man daarentegen vliegen met een beetje been de benen al snel om je oren en dat is dus ook het punt van aandacht want ze overloopt zichzelf snel

Elisa2

Berichten: 37161
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Hengst voor Zhivago x Sandro King x Sultan merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 09:26

Ik moest ook aan For Ferrero denken, maar twijfel of hij de rug kan verbeteren.

For gribaldi fokt wel luxe met een goed achterbeen, maar inderdaad wel typisch Gribaldi qua model.

Andere hengst waar ik aan moet denken is Ferdeaux, zit wel Krack in maar ver genoeg weg. Die hengst fokt een zeer goed achterbeen door, fokt luxe en kan ook het front verbeteren. Is zelf wat strak in de lendenen.

Coca2018
Berichten: 160
Geregistreerd: 26-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 10:13

ajesca123 schreef:
Hey leuk dat je meekijkt :j

Ivm afstamming van de merrie wil ik graag weg blijven bij Krack /jazz. Wat verder weg vind ik niet erg maar niet direct.

Verder wil ik geen schimmel en vind ik een fijn werkbaar karakter echt heel belangrijk!

Sandro Hit zou ik ook van weg blijven.

Het mooie en bloederige heeft ze van Sultan en van Sandro hit. Dat ze het achter niet altijd kan bijbenen komt inderdaad vanuit haar rug en ook dat heeft ze gekregen van Sultan, Sandro Hit en Krack.

Ik zou of een goede Holsteiner, of iets met Donnerhall toevoegen.

Hindo2
Berichten: 981
Geregistreerd: 09-05-07
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 10:49

ajesca123 schreef:
For Ferrero sprak me op de laatste video die ik dit voorjaar heb gezien niet aan. En dat terwijl hij me juist voor die tijd juist opgevallen was. Dat was voor mij een reden om eerst wat nafok van hem te willen zien voordat ik hem wil gebruiken.


Ik heb dit jaar twee For Ferrero veulens, ben er heel erg tevreden over.

ajesca123

Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-18 10:54

Hindo2 schreef:
ajesca123 schreef:
For Ferrero sprak me op de laatste video die ik dit voorjaar heb gezien niet aan. En dat terwijl hij me juist voor die tijd juist opgevallen was. Dat was voor mij een reden om eerst wat nafok van hem te willen zien voordat ik hem wil gebruiken.


Ik heb dit jaar twee For Ferrero veulens, ben er heel erg tevreden over.



Uit wat voor merries komen deze veulens?

Wegblijven van sandro hit is inderdaad wel een punt.
Wel moet ik zeggen dat ik het niet een groot probleem vind als deze verder weg in de lijn zou zitten.
Klinkt misschien wat tegenstrijdig maar het is een gevoel en dat is voor mij in de hele fokkerij ook heel belangrijk.

Hindo2
Berichten: 981
Geregistreerd: 09-05-07
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 11:07


ajesca123

Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-18 11:18


Coca2018
Berichten: 160
Geregistreerd: 26-04-18

Re: Hengst voor Zhivago x Sandro King x Sultan merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 11:24

Sandro Hit moet je puur zien als veredelaar, daarom snap ik het advies van For Gribaldi ook niet, dan ga je nog meer veredelen terwijl je juist kracht mist in het hele merrielijntje.

Izzy19

Berichten: 2131
Geregistreerd: 11-07-07
Woonplaats: Wingene (Belgiƫ)

Re: Hengst voor Zhivago x Sandro King x Sultan merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 11:46

Als je ook open staat voor een jongere hengst, is Sezuan's Donnerhall misschien iets? Ik heb hem ook overwogen voor mijn merrie maar aangezien hij zelf 1m68 is en niet meteen echt een groot type van paard, durfde ik het niet riskeren. Mijn merrie is 'maar' 1m66. Maar ik vind dit wel een heel tof dier qua beweging en lichaamsgebruik. Karakter zou ook top zijn. Uiteraard is dit jaar zijn eerste seizoen dus nog geen nakomelingen bekend en dus een beetje gokken.

s0173957

Berichten: 5389
Geregistreerd: 19-06-08

Re: Hengst voor Zhivago x Sandro King x Sultan merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 14:18


ajesca123

Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-18 14:21

Elisa2 schreef:
Ik moest ook aan For Ferrero denken, maar twijfel of hij de rug kan verbeteren.

For gribaldi fokt wel luxe met een goed achterbeen, maar inderdaad wel typisch Gribaldi qua model.

Andere hengst waar ik aan moet denken is Ferdeaux, zit wel Krack in maar ver genoeg weg. Die hengst fokt een zeer goed achterbeen door, fokt luxe en kan ook het front verbeteren. Is zelf wat strak in de lendenen.


Ferdaux vind ik zelf echt een heel mooi en goed paard. Ik heb alleen van een paar mensen al begrepen dat de veulen nog niet allemaal even gemakkelijk zijn ?

ajesca123

Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-18 14:21

Izzy19 schreef:
Als je ook open staat voor een jongere hengst, is Sezuan's Donnerhall misschien iets? Ik heb hem ook overwogen voor mijn merrie maar aangezien hij zelf 1m68 is en niet meteen echt een groot type van paard, durfde ik het niet riskeren. Mijn merrie is 'maar' 1m66. Maar ik vind dit wel een heel tof dier qua beweging en lichaamsgebruik. Karakter zou ook top zijn. Uiteraard is dit jaar zijn eerste seizoen dus nog geen nakomelingen bekend en dus een beetje gokken.


Deze ga ik straks even opzoeken.
Dank je wel!

ajesca123

Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-18 14:24


ajesca123

Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-18 14:27

Coca2018 schreef:
ajesca123 schreef:
Hey leuk dat je meekijkt :j

Ivm afstamming van de merrie wil ik graag weg blijven bij Krack /jazz. Wat verder weg vind ik niet erg maar niet direct.

Verder wil ik geen schimmel en vind ik een fijn werkbaar karakter echt heel belangrijk!

Sandro Hit zou ik ook van weg blijven.

Het mooie en bloederige heeft ze van Sultan en van Sandro hit. Dat ze het achter niet altijd kan bijbenen komt inderdaad vanuit haar rug en ook dat heeft ze gekregen van Sultan, Sandro Hit en Krack.

Ik zou of een goede Holsteiner, of iets met Donnerhall toevoegen.


Bedankt voor het meedenken!
Heb je ook een voorbeeld voor mij wat je een goede hengst zou vinden?
Wat vind je bvb van King De Niro?
Of Daily Diamond?

Coca2018
Berichten: 160
Geregistreerd: 26-04-18

Re: Hengst voor Zhivago x Sandro King x Sultan merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 15:14

Met dat bloed en de verankering van bloed in de merrielijn zou ik persoonlijk naar bijv. Henkie kijken. Of naar Elton.
Die zijn misschien naar jouw smaak wat te klassiek ( al heb ik van Henkie alleen maar mooie bloedgemaakte veulens gezien) maar geven wel mee wat jij mist. Kracht en draagkracht.