Hengst voor San Remo x Octaaf

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Marjolein
Berichten: 1388
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: Schoonrewoerd

Hengst voor San Remo x Octaaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-18 08:32

Vanwege een aanhoudende blessure ben ik mij aan het oriƫnteren om mijn merrie dit jaar te laten dekken zodat zij goed kan herstellen.

Het gaat om een 10-jarige merrie van 1.70m, v. San Remo x Octaaf. De bedoeling was om haar vorig jaar klaar te maken voor de keuring, maar ook toen gooide een blessure roet in het eten helaas.
https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... davottie-h

Het is een merrie met een wat vreemd karakter, Ik omschrijf het altijd maar als autistisch :P Ze is braaf, maar er moet niet teveel in haar omgeving gebeuren ze is overal van onder de indruk. Daarom graag een hengst met een nuchter/braaf karakter.

Ze heeft 3 goede basisgangen waarvan de draf de beste is, stap mag wat ruimer en de galop meer bergop. Ik vind haar wat lang in haar lijf, maar ze is wel goed aan elkaar te rijden. Haar witte voetje staat heel iets toontredend (minimaal volgens hoefsmid, maar vind ik wel belangrijk om te vermelden)

Ik heb verder weinig verstand van bouw/exterieur en een goede hengstkeuze, dus ik hoop dat jullie mij hierin kunnen adviseren! Ik vind het leuk om mij hierin te verdiepen, dus alle tips en informatie zijn welkom! Veulen is voor onszelf bedoeld, hoeft geen bovengemiddeld bewegingswonder te zijn, gewoon een leuk gebruikspaard.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Elisa2

Berichten: 37165
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Hengst voor San Remo x Octaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 08:49

Houd je van dit type paard? of wil je wat luxer fokken?

Pien63
Berichten: 172
Geregistreerd: 28-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 08:59

Even off topic, wat is de moeder van dit paard een vruchtbare merrie, 24 nakomelingen _/-\o_ Of kijk ik niet goed.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Hengst voor San Remo x Octaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 09:16

Wij hebben een san remo gehad die we hebben laten dekken door Charmeur, heel mooi stoer dier kwam daar uit :) Kan zo even geen foto's vinden

_Marjolein
Berichten: 1388
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: Schoonrewoerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-18 11:15

Elisa2 schreef:
Houd je van dit type paard? of wil je wat luxer fokken?

Wat zwaarder type past wel bij mij, het moet iig niet een luxe damespaardje worden.

Pien63: Ja klopt, alfabet rond :j

Ik ken zelf een toffe Desperado uit een San Remo gezien, mja das ook wel weer afhankelijk van je merrie.

Elisa2

Berichten: 37165
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Hengst voor San Remo x Octaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 12:24

Ik zat aan Vivaldi bloed te denken toen ik je OP las, Desperado kan wel wat wisselend fokken maar ik vind het op zich geen gekke combi. Denk dat hij een stuk nuchterheid kan geven en de galop kan verbeteren. De vraag is of het niet te luxe word..

Charmeur of High Five zou ook een optie kunnen zijn, echter zit je een beetje met het karakter en ze lijkt wat strak op de lendenen. Heb je ook een standfoto van echt opzij misschien?


Wellicht zou Henkie een interessante optie zijn, houd je genoeg massa over en hij kan zeker de gangen verbeteren. De hengst zelf is nuchter genoeg.

_Marjolein
Berichten: 1388
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: Schoonrewoerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-18 18:57

Afbeelding
Een betere van de zijkant dan deze kan ik zo snel even niet vinden, heb je hier iets aan?

Richting Gelders heb ik inderdaad ook zitten denken, dat karakter is toch wel een dingetje.

Elisa2

Berichten: 37165
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Hengst voor San Remo x Octaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 09:22

Heeft ze ongelijke voorvoeten? {plat en steil} of vertekend de foto?

Dit is een betere foto dankje, als ik de foto zie dan lijkt ze wat strak op de lendenen wat kan zorgen voor wat minder souplesse. Ook lijkt de schouder vrij steil, verder is ze wel mooi in verhouding.

Ik denk dat Vivaldi bloed toch wel mooi passend kan zijn, ook wbt het karakter.