Het gaat om een 10-jarige merrie van 1.70m, v. San Remo x Octaaf. De bedoeling was om haar vorig jaar klaar te maken voor de keuring, maar ook toen gooide een blessure roet in het eten helaas.
https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... davottie-h
Het is een merrie met een wat vreemd karakter, Ik omschrijf het altijd maar als autistisch
Ze is braaf, maar er moet niet teveel in haar omgeving gebeuren ze is overal van onder de indruk. Daarom graag een hengst met een nuchter/braaf karakter.Ze heeft 3 goede basisgangen waarvan de draf de beste is, stap mag wat ruimer en de galop meer bergop. Ik vind haar wat lang in haar lijf, maar ze is wel goed aan elkaar te rijden. Haar witte voetje staat heel iets toontredend (minimaal volgens hoefsmid, maar vind ik wel belangrijk om te vermelden)
Ik heb verder weinig verstand van bouw/exterieur en een goede hengstkeuze, dus ik hoop dat jullie mij hierin kunnen adviseren! Ik vind het leuk om mij hierin te verdiepen, dus alle tips en informatie zijn welkom! Veulen is voor onszelf bedoeld, hoeft geen bovengemiddeld bewegingswonder te zijn, gewoon een leuk gebruikspaard.

Of kijk ik niet goed.
Kan zo even geen foto's vinden