Paspoort merrie:
Naam: Wamora
Afstamming: Orame x keur preferent prestatie v. Creool x ster v. Zeno
Stokmaat: 1.68m
Kleur: schimmel
Sportprestaties: M2-dressuur (Z-startgerechtigd, maar door een ongeval heb ik haar uit de sport moeten halen). Springen kan ze ook maar ze zou meer vermogen mogen tonen en haar techniek is wisselend.
Voor een springgefokt paard kan ze bovengemiddeld bewegen en ze kan zeer goed sluiten. Ik wil niet inleveren op beweging. Een sterk verbeterpunt op haar is haar karakter, ze is gecompliceerd en absoluut niet de makkelijkste om te rijden.
Op de keuring heeft ze als 3-jarige 70 punten gehaald op exterieur (sterwaardig) maar niet voldoende op het springen om ster te worden.
Ze is röntgenologisch en klinische helemaal goed (sport).
Het zit in de planning om een DNA-onderzoek te laten doen, D-OC.

Hier is ze drachtig van haar 2e veulen.
Ze heeft tot nu toe 2 nakomelingen:
- Fiamora v. Canturano: een mooie merrie, had iets meer formaat mogen hebben. Maar wel zeer goed bewegend en springen. Is (nog) niet op de keuring geweest.

- Mr. Camacho v. Camaro BTL (Casall ASK x Casiro I), deze dekking had ik gewonnen. En er is toch een mooi veulen uitgekomen
. Mr. Camacho lijkt wel echt formaat te krijgen (was op de leeftijd van 5 mnd al 1.50m). Verder een heel koel karakter, goede beweger en dan met name de galop met veel kracht. Het lijkt een echte krachtpatser te worden.
Hengsten mogen KWPN, AES, Zangersheide zijn.
Dekgeld max € 1.250,00 excl.