Helaas staat mijn merrie met een blessure op dit moment. Volgende week moeten we weer naar de kliniek om te kijken of ze verbeterd is met de behandelingen.
Mocht het niet meer beter worden en zij als weidedecoratie gaat fungeren, wil ik er mogelijk een keer een veulen bij fokken.
Het veulen zal dan voor mijzelf zijn en dus niet voor de verkoop.
Mijn merrie heeft verder helaas geen papier. Moeder is ook bont en van de fokker te horen gekregen dat vader ook bont is, dus hoogstwaarschijnlijk is mijn merrie homozyghoot voor bont. Dit wil ik tegen die tijd nog wel een keertje laten testen.
Goede punten van mijn merrie:
- Sowieso haar karakter. Super fijne merrie, heel braaf maar toch wel een beetje pit.
- natuurlijk haar kleur
Verbeter punten:
- Ze staat voor wat frans, zal dus een hengst moeten zijn die een goede beenstand heeft/doorgeeft
- mag iets meer werklust hebben, ze is soms liever lui als moe.
- beter achterbeen
- genoeg maat, merrie is zelf 1,65 en wil daar liever niet onder gaan zitten
Hierbij wat foto’s.

Het is nog niet de bedoeling om het dit jaar te doen, maar zou graag van een aantal deskundige informatie krijgen over welke hengst wel en welke absoluut niet.
Een leuk kleurtje vind ik ook erg leuk, dus die mogen ook zeker geadviseerd worden. Zelf heb ik gekeken naar Kambarbay (helaas erg klein) en Baron Exactly.
Hoeft niet een super bekende hengst te zijn, daar ik ook niet over de 1000 euro wil betalen en het voor mijzelf is.
Ik ben benieuwd naar ideeën.