Samba Hit I voor Glamourdale merrie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Roos1997

Samba Hit I voor Glamourdale merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-18 18:11

Hi medebokkers,

Nu, al even nadat dit topic is gestart, overweeg ik om mijn merrie (Glamourdale x Krack C x Gribaldi) met Samba Hit 1 te laten insemineren. Mijn merrie wordt ongeveer 175cm hoog, is donkerbruin zonder aftekeningen en kan knap aardig bewegen. Mist voor mij kracht in haar afzet in de achterbenen, mag bij de achterbenen meer ondertreden, mag meer souplesse in het kniewerk tonen en graag zou ik bij het veulen een fijner hoofd zien met een kortere rug dan zij zelf heeft.

Ik ben heel erg benieuwd of dat mensen mij kunnen vertellen of het sperma van de gebroerders Samba Hit nog steeds zo slecht is, voornamelijk met reizen.
Verder ben ik dus heel erg benieuwd of er mensen zijn met nageslacht van deze hengst die wat foto's zouden willen delen en wat kunnen vertellen over het karakter en het gangwerk. Evt wel of niet behaalde predicaten etc.

En klopt het dat Samba Hit 1 zijn dekgeld 500euro bedraagt? Dat is wat ik kon vinden althans.

Mocht Samba Hit het niet worden, ik twijfel verder nog over de hengsten Fidertanz en Damsey FRH.
- Fidertanz (Fidermark 1 x Ravallo x Frühlingsbote) wiens dekgeld 1200euro bedraagt zover ik nu kon vinden.
- Damsey (Dressage Royal x Ritual x Grande) wiens dekgeld 1000euro bedraagt zover ik nu kon vinden.

Rachral

Re: Samba Hit I of Samba Hit II? Graag jullie mening.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 14:43

Kracht in de achterhand ga je met Sandro Hit zonen niet krijgen. Daarvoor zul je bij de D lijn moeten zijn.

Nicole288

Re: Samba Hit I voor Glamourdale merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 20:18

Roos1997, je vraag was gesteld in een topic dat al lange tijd stil lag, we hebben jouw bericht en de reactie daar op een nieuwe kans willen geven in een eigen topic, dat is geplaatst op het forum Exterieur en Hengstenkeuze.
Voor goed advies over welke hengst, graag nog een standfoto en bewegingsfoto of filmpje van de merrie toevoegen!

Roos1997

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-18 23:25

Helaas heb ik geen melding gehad dat jullie hadden gereageerd! (Moet ik ook eerlijk toegeven dat ik geen “echte” bokker ben ).
Ik ga kijk wat ik online kan krijgen, anders zou een privé berichtje erg fijn zijn! Dan kan ik mijn nummer sturen en de filmpjes daarop delen. Advies is meer dan welkom, Ha ha

De afbeeldingen lopen af betreft leeftijd, de eerste twee zijn van vorige maand. Een filmpje wil helaas niet lukken.

Zonet las ik trouwens ook dat samba hit 1 is overleden, klopt dat?? Zou balen zijn als hij geschikt blijkt natuurlijk! Anders een van zn volle broers, of een totaal andere hengst die vreemd bloed inbrengt maar wel dressuurkwaliteit.

petraaken

Re: Samba Hit I voor Glamourdale merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 07:56

Hier een slotje aangezien zer een recenter topic voor deze merrie is.