Misschien gaan wij volgend jaar 1 van onze merries dekken.
Het gaat om een merrie van Eye Catcher x Jazz x Ulft x Amor. Deze;
https://www.horsetelex.nl/horses/pedigree/1853617
Een merrie uit het van Helvoirt lijntje dus. Haar moeder is dan ook 100% aanverwant aan de moeders van de hengsten Charmeur/Zhivago/Zuidenwind
Ze wordt volgend jaar 3 dus altijd een beetje een gok hoe ze echt uitgroeien. Maar tot zover lijken de plus/minpunten;
sterke punten;
+ maat en formaat (nu op 2,5 jarige leeftijd 1.68M)
+ correcte beenstand van voren gezien
+ beweging, 3 sterke ruime gangen.
+ opwaarts.
aandachtspunten;
- Geen vrije bloedlijnen.
- halsvorm zou wat mooier mogen, snel onderhals in beweging
- sabelbenig achterbeen (ze gebruikt hem wel goed)
- karakter, ze is ril en sensibel (maar gelukkig ook zachtaardig, positief ingesteld, eerlijk en intelligent)
Het veulen zal uiteindelijk voor verkoop zijn, maar of dit als veulen of als 10 jarige is…
Mijn voorkeur gaat uit naar een hengst binnen het KWPN die middels vers sperma beschikbaar is.
Hengsten die hier niet aan voldoen zal ik zeker overwegen, maar met een merrie waar ik nog niets over weet kwa vruchtbaarheid,
vindt ik diepvriessperma of een hengst die alleen op ma, wo en vrijdag beschikbaar is nogal een gok en hebben hengsten die hier wel aan voldoen een streepje voor.
Jazz vrij. Ferro of Krack C alleen ver genoeg weg.
Ik ben benieuwd waar jullie mee komen!
Nog geen fatsoenlijke standfoto maar voor een indruk wat fotos van mei (als 2 jarige dus)

Ik denk zeker ook richting Duits bloed. Aan wat voor Duits bloed zou jij denken?

heb je nog wat specifieke R lijn hengsten in gedachten? Vind het wel lastig om ze te vinden. Of hoge dekgelden zonder gust regeling, vaak ook nog diepvries. Of maar op beperkt aantal dagen in de week beschikbaar. Of bij 1 stamboek goedgekeurd waar ik dan weer vraagtekens bij heb, of al zo ver naar achteren in de lijn dat er weinig meer van terug te vinden is...
ze was al goed op de foto voor de sport en door het stamboek ook prok verklaard.