hoogendroog schreef:Paard is niet onderstandig, voorbeen is correct gesteld. Waar ik meer naar kijk is de gehele bovenlijn en lendenen. Laatste zijn zwak en niet mooi aaneengesloten. Bovenlijn oogt niet sterk. Rechtsvoor is fractioneel steiler, maar TS heeft een smid die dit zo te zien keurig oplost. Daar zou ik me dus niet druk over maken. Echter blijkt het paard HKO te hebben, tenzij dit paard zelf op hoog niveau zou hebben gelopen, is fokken dan in mijn ogen dan een no go.
Ik zou op zoek gaan naar een hengst met een sterkere bovenlijn, een die beter is in de verbindingen. Maar nogmaals, bezint eer ge begint, een springpaard met HKO heeft geen waarde. Daar zit immers geen toekomstperpectief in.
Dat de bovenlijn zwak is, kan ik me niet in vinden. Mits een goede opvolging en training vh veulen (veulen zou voor eigen gebruik zijn), kan de HKO bij het veulen niet aanwezig zijn he. Met mijn merrie zelf zou ik niks meer doen qua jumping, maar aangezien ze super correct loopt, zou ik er wel dressuurmatig meer aan de slag mee gaan.