Ik zit er al een tijdje over na te denken om een veulen te fokken met mijn merrie. Ze is een D-pony die 1.41m meet, een New Forest. Afstamming is Sir Okidoki x Berkhof's Higgledy Piggledy x Merrie Moscan. Vader is weinig van te vinden, behalve dat hij Z heeft gesprongen & vermoedelijk verkocht is naar België. Vader van Sir Okidoki is Kantjes Carlando. Moeder heeft ook Z gesprongen en is verkocht naar Spanje.
Ze heeft een heel fijn karakter, heel aanhankelijk en heel lief. Kan wel op haar tijd lekker eigenwijs zijn. Verder is draf haar beste gang, kan fijn verruimen maar ook fijn terug te nemen. Galop is vaak nog gehaast maar daar werken we nog aan. Wordt verder ongeveer op L1/L2 niveau getraind. Heeft fijn achterbeen.
Ik heb helaas geen hele duidelijke standfoto's vanaf de zijkant. Zou ik eventueel wel kunnen maken.

Verder zit ik nog wel met twijfels.
- Veulen is voor de verkoop. Zijn ponyveulens vaak makkelijk te verkopen, of niet?
- Merrie is al 11 en heeft nog geen veulen gehad. Als ik wel een veulen ga fokken met haar, zal ze bevallen op haar 13e. Is dat niet te oud voor een eerste veulen?
Ik zat zelf al een beetje aan de hengst Lex te denken, lijkt me een hele leuke pony die fijne en betrouwbare nakomelingen geeft.
Welke hengst zou jullie keuze zijn als jullie met deze merrie zouden mogen fokken? Ik zou zelf wel het liefst bij het New Forest willen blijven.
Link naar een filmpje die ik een paar maand geleden in elkaar heb gefrutseld

https://www.youtube.com/watch?v=l0hIvFZc73s
Hopelijk kunnen jullie mij helpen!