Het idee van een veulen speelt al langer. Het is de bedoeling dat het veulen voor eigen gebruik is en die de sport in kan.
Het doel is een fijn gebruikspaard voornamelijk voor de dressuur. Wat ik graag zou willen is een hengst die een normaal of en een koel karakter vererft. Dit omdat mijn merrie onder het zadel een behoorlijk sensibel karakter kan hebben. Niet naar maar heel erg voorwaarts en spanning in het lijf opbouwen. Merrie is in de hand top braaf en heel koel..
Naam merrie:
Floria - Carla
Afstamming is Oscar x Ekstein uit de merrie lijn Carla.
Verbeterpunten:
Karakter mag wat koeler.
De achterhand
Merrie heeft 3 goede gangen maar de draf zou ik bij het veulen vooral verbetering in willen zien.
Zou iets meer maat mogen. Merrie is +/- 1, 63 cm. zou graag 1, 65/1,70 cm niet hoger.
Goede punten
Merrie is voldoende ruim in alle gangen.
Heel vriendelijk karakter naar mensen en paarden alleen onder het zadel sensibel wil graag werken (wat goed is maar voor mij soms net te pittig)
Ik neig dus wat meer naar een dressuurhengst maar sta ook open voor springhengsten.
Merrie is al eens gedekt bij een vorige eigenaar door Grand Galaxy Win. Helaas destijds gust vermoed ik omdat er geen nakomelingen bekend zijn.
Voorkeur gaat wel naar kwpn hengsten.
Helaas heb ik geen goed filmpje van de bewegingen.

Afstamming