Hengstenkeuze voor Utrillo v/d Heffinck x Damascus X Luciano

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DoubleD_

Hengstenkeuze voor Utrillo v/d Heffinck x Damascus X Luciano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-17 11:55

Hallo allemaal,

Naar de toekomst toe zou ik graag een veulen fokken uit mijn merrie.
Link naar Horsetelex: https://www.horsetelex.com/horses/pedigree/1719461

Echter heb ik niet zoveel verstand van de fokkerij en vraag ik dus een beetje hulp van jullie ;)

Utrilla Z is een brave, maar zenuwachtige merrie. Ik heb haar nog maar 1 jaar en heb haar terug volledig moeten heropvoeden en doorrijden. Ze heeft hierbij geen stap verkeerd gezet onder het zadel, maar kan zich wel heet maken. Ook heeft ze veel moeite om alleen op wandeling te gaan, ze lijkt geen afstand te kunnen nemen van haar weidemaatjes :Y)
Ze heeft een iets of wat stijvere beweging tijdens het lopen maar heeft zeer veel springkwaliteiten.
Utrilla Z is een schimmel van ongeveer 1.64m groot.

Mijn "eisen" voor de hengst:
- springhengst (kwaliteit)
- nuchter in het hoofd, niet zenuwachtig
- liefst eentje die wat groter fokt (1.65-1.75m)
- soepele bewegingen
- kleur speelt niet zo'n grote rol, maar bont en zwart vind ik wel iets hebben :D
- ?

Moest ik iets zijn vergeten te melden over de merrie of over mijn "eisen" wat betreft de hengst, laat het mij dan even weten! :j

Alvast bedankt voor jullie hulp! Het is helemaal niet dringend en ook nog niet 100% zeker, maar het zou wel een droom zijn die uitkomt.
Laatst bijgewerkt door DoubleD_ op 12-05-17 12:10, in het totaal 1 keer bewerkt

lieke_

Re: Hengstenkeuze voor Heartbreaker X Clinton X Damascus merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 12:08

Op basis van wat ik zie in horse telex is jouw merrie niet heartbreaker x Clinton x Damascus maar Utrillo van de Heffinck x Damascus x Luciano. Misschien is het handiger om dit zo in de titel te zetten :)

Daarnaast is het belangrijk om voor jezelf uit te maken wat je wil. Wil je een veulen fokken voor de verkoop? Wil je een veulen met als doel op hoger niveau jumping te gaan rijden of wil je een fijn reacreatie paard waar je wat dressuur mee rijdt, wat mee springt en mee gaat wandelen?

DoubleD_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-17 12:12

lieke_ schreef:
Op basis van wat ik zie in horse telex is jouw merrie niet heartbreaker x Clinton x Damascus maar Utrillo van de Heffinck x Damascus x Luciano. Misschien is het handiger om dit zo in de titel te zetten :)

Daarnaast is het belangrijk om voor jezelf uit te maken wat je wil. Wil je een veulen fokken voor de verkoop? Wil je een veulen met als doel op hoger niveau jumping te gaan rijden of wil je een fijn reacreatie paard waar je wat dressuur mee rijdt, wat mee springt en mee gaat wandelen?

Ik heb het aangepast, bedankt!
Het is de bedoeling dat ik het veulen zou houden en er op hoger niveau jumping mee ga rijden.
Maar af en toe een relaxte boswandeling mag ook zeker niet ontbreken, vandaar zoek ik dus ook een nuchtere hengst.

lieke_

Re: Hengstenkeuze voor Utrillo v/d Heffinck x Damascus X Luciano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 12:35

Ik ken van redelijk dichtbij een Utrillo merrie die volgens mij erg op die van jouw lijkt! Deze merrie heeft een jaarling hengstje van Karmel http://www.roshoeve.be/nl/paarden/Karme ... Quick-Star en een veulen van Cabrio Van de Heffinck.

zijn allebei lieve jonge paardjes, maar is op dit moment nog niet veel over te zeggen natuurlijk...

Wel altijd handig als je een standfoto plaatst van jouw merrie