Door een blessure kan ik mijn 10 jarige merrie helaas niet meer gebruiken voor in de sport, daarom hebben we ervoor gekozen om met haar een veulen te fokken.
Afgelopen jaar hebben we wat predicaten bij elkaar verzameld waardoor ze nu een Elite, Sport (Dr), Prok merrie is geworden.
Naast haar predicaten bij het KWPN is ze na contact met het Oldenburg stamboek ook volledig opgenomen bij het Oldenburg, waardoor een Oldenburg hengst ook een optie is.
Daarnaast heeft ze zelf Z2 dressuur en L eventing gelopen. Ze heeft flink karakter (oa wat kijkerig) maar is wel enorm eerlijk en werkwillig en gaat voor je door het vuur, nooit gestaakt of stout geweest.
Ik vind het enorm moeilijk om een leuke hengst uit te kiezen en was heel benieuwd naar jullie mening.
Gegevens:
Naam: Collina H
Hoogte: 1.68m
Z2 dressuur (L eventing)
Elite, Sport (Dr), Prok
Sunny boy x Elcaro
Sterke punten van de merrie:
- Exterieur (mooie merrie, correct op de benen, niet te lang, niet te kort, misschien iets kort voorbeen)
- Kleur (een goed paard heeft geen kleur maar als ik mag kiezen ben ik zelf wel fan van een donkere kleur)
- Correcte gangen (nette stap, kan makkelijk sluiten in draf, correcte galop)
- Vrij van zo'n beetje al het bekende bloed!!!
Punten die ik zou willen verbeteren:
- MEER KRACHT IN DE BEWEGING! ze heeft wat weinig knie en kan achter wat traag zijn. kan wel makkelijk sluiten maar is niet spectaculair in haar beweging.
- Hals iets meer verticaal, ze heeft een mooi ontwikkelde hals maar iets horizontaal
- Iets (for)maat, ze is zelf precies goed, maar hou zelf van paarden met wat meer formaat, dus wil daar het liefst niet op inleveren
Hengsten die ik interessant vind:
- Johnson (v Jazz)
- Dream boy (v Vivaldi)
- Vivaldi (v Krack C)
- Wynton (v Jazz)
- Rousseau (v Ferro)
- Ferdeaux of Bordeaux zelf
- Charmeur (v. Florencio)
- Secret (v. Sezuan)
- Furst romancier (v. Furst Heinrich)
- Blue horse Zack (v. Rousseau)
Ondanks mijn lange lijstje ben ik ook heel benieuwd naar andere hengsten! Ik heb wel voorkeur voor een hengst die zich al wat meer bewezen heeft (Secret is natuurlijk een uitzondering), dekgeld is niet van belang.