Naam: Daroma
afstamming: Wonderboy x jetset D
Link afstamming: http://www.horsetelex.nl//horses/pedigree/1570030
geboortejaar: 2008
stokmaat: 1.71m
Sport: Z2 startgerechtigd
Kleur: vos
predicaat: PROK.
Overige:
Zeer braaf en ijverig, kan heet worden maar bijna altijd braaf. Kan onzeker zijn tegenover andere paarden onder het zadel, maar is dominant in de kudde. Laatbloeier, heeft veel tijd nodig gehad om zich te ontwikkelen en sterker te worden. Lijkt qua exterieur erg veel op haar moeder.
Voorbenen zijn licht toontredend (Is tegenwoordig bijna niks meer van te zien) en in mijn ogen licht bokbenig. Alle vier de benen wat ondergeschoven verzenen (platvoetjes). Ze heeft een korte en hellende croupe en een iets neerwaartste romprichting.
Verder zeer fijne gangen, draf is het sterkst. heeft wel meer de neiging om groot en stuwend te lopen i.p.v. meer dragend. Achterhand is het zwakste onderdeel van haar. Verder een lekker breed bespierd paard.

Wat zoek ik in een veulen?
Eigenlijk de opvolger van deze merrie. Ik denk dat ze zeker een goeie aanvulling is op de sport en wil daarop voortborduren met een nakomeling van haar.
Ik zoek eigenlijk een hengst die mijn merrie kan verbeteren, er is eigenlijk weinig wat ik niet fijn vind aan onze merrie.
Liefst wel een krachtiger achterbeen, behoud goed voorbeen en behoud stokmaat. En belangrijk: braaf gaat boven extra kwaliteit.
Zelf dat ik aan:
- High Five US
- Geniaal
Maar wellicht zijn er betere opties?
ik ben specifiek op zoek naar dressuur hengsten.
Alhoewel toen wel gezegd is dat hij een neerwaartse romprichting zou hebben en dat zie ik ook wel, dat is dan misschien net niet wat je zoekt.