Hengst voor Painted Black x Darwin x Sultan

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

x_tico

Hengst voor Painted Black x Darwin x Sultan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-17 13:15

Hoi,

Sinds vorige week heb ik een nieuwe merrie. Op dit moment is ze drachtig van Inspire, en uitgerekend op 11 Mei. Dit jaar willen we haar opnieuw laten dekken, maar de vraag is met welke hengst :)

Het is een merrie van Painted Black x Darwin (oma van Fivestar) x Sultan

Ik ben er zelf niet heel erg in thuis, mijn eigen merrie is geinsimineerd met onze eigen hengst (inmiddels ruin) Baron's Cambaron Tazz.

Deze merrie ken ik dus nog niet heel goed. Wat ik van haar weet is dat ze tot nu toe telkens gedekt is met hengsten van van Olst. Ze heeft veulens gehad van Diego, Negro, Everdale, Glamourdale en Lord Leatherdale en dit jaar dus van Inspire.

De merrie heeft een super fijn karakter zover we tot nu toe merken, is heel lief en absoluut geen zenuwpees. De merrie is niet onder het zadel, dus daar kan ik weinig over zeggen.

De merrie beweegt goed en correct.

Ik fok dit veulen in eerste instantie om aan te houden. Hoeft dus geen mega commercieel veulen te zijn. Gewoon een fijn dier die goed beweegt en een fijn karakter heeft.

Ik zou graag wat meer wit op de merrie krijgen, maar daar ben je natuurlijk nooit zeker van.
Ik hou zelf wel van iets aparts, of iets met veel wit. Maar ik wil wel gewoon een dressuurpaard fokken.

De merrie is kwa maat perfect, maar mag misschien iets meer lengte hebben.

Ik heb deze week wat foto's gemaakt.

Afbeelding

Beetje stomme standfoto, ze stond hier een beetje voorover om te neuzen met haar nieuwe vriendin :)

Afbeelding

Afbeelding

Zelf ben ik erg weg van Don Deluxe, hier hebben wij al een jaarling hengst van. Ook Quaterback bloed vind ik erg fijne paarden. Duits bloed is dus welkom! :)

Iemand suggesties ondanks dat ik eigenlijk nog niet heel veel info heb over de merrie?

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 14:29

ik ben wel benieuwd naar haar andere veulens! Heb je daar informatie over? Of foto s

Linkje naar de horse telex ook ?

Evt een filmpje dat ze los beweegt :o

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-17 14:45

Van deze 2 nakomelingen heb ik duidelijke foto's gevonden.

Verder heb ik niet veel info, maar heb gelezen over deze paarden dat ze erg braaf zijn.

Filmpje van het los bewegen zal ik moeten maken. Maar ze staat overdag buiten en als ik uit m'n werk kom staat ze al binnen. (Ze staat tijdelijk ergens anders voor de bevalling)

Dit is de Diego

Afbeelding
Afbeelding

Dit is een Everdale
Afbeelding
Afbeelding

Horsetelex: https://www.horsetelex.nl/horses/pedigree/1585233

Elisa2

Re: Hengst voor Painted Black x Darwin x Sultan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 12:44

Leuke merrie, met deze afstamming zou ik zeker wel voor een hengst gaan die maat fokt. Quaterback doet dat niet in ieder geval.

Hoe zijn haar bewegingen verder? ik kan me voorstellen dat ze een goed achterbeen heeft en wat meer knie zou mogen hebben voor?

Ik denk dat ik eens voor een hengst zou gaan zonder Ferro bloed er in..duits zou wel heel mooi kunnen passen qua lengte en voorbeen.

Ik ben benieuwd naar het veulen van Inspire, als dat er een beetje op lijkt weet je ook of het Donnerhall bloed een beetje aansluit wat ook achter Don Deluxe zit.
DD is niet ocd vrij he..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 12:48

Heel typisch Gribaldi uiterlijk! Leuk dier hoor. Ik denk dat Charmeur hier ook nog wel goede dingen op kan doen.

galgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 15:19

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 15:39

Weet je ook wrm er bij van Olst is gedekt? Hoe is het achterbeen van je merrie?
Wat je een beetje ziet bij zowel de merrie als de nakomelingen is dat ze een wat kort voorbeen hebben Dat komt ook veel bij Ferro/negro nakomelingen vandaan Maar als de merrie zelf een minder achterbeen heeft snap ik de keuze wel

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 15:54

Klopt het dat ik bij beide nakomelingen en wat weke rug zie? Herken je dat? Dat is denk ik, wat je met een hengst zou moeten proberen te verbeteren.

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-17 09:41

Bedankt voor jullie tips en suggesties. De keuze is uiteindelijk gevallen op High Five us. :)