Welke hengst voor Armani x Sjapoer merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Welke hengst voor Armani x Sjapoer merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-17 22:16

Titel zegt het al. Het is een Armani x Sjapoer x Metall

Zit te denken voor dit jaar of volgend jaar mijn merrie met (blauw) KWPN papier maar ga haar naar NRPS overzetten. Ze is 1.66, fijntjes gebouwd. Ruglijn zou sterker mogen verder vind ik het een ideaal (dames)paardje. Ze kan fantastisch lopen, stap zou iets sterker mogen, galop ook. Denk dat dat overigens meer met ontwikkeling te maken heeft dan met bouw.

Ik zou het veulen zelf houden, voor later 'ooit'. Wil eigenlijk vooral stabiel karakter en niet te veel bloed, in deze merrie zit al zoveel. Wel iets wat NRPS geregistreerd kan worden. Ik wil niet zozeer iets perse in de dressuurrichting, liever iets veelzijdigs en lekker nuchter. Merrie is best wel stabiel **mits** ze kan behoorlijk van de leg raken van dingen die ze in eerste instantie niet begrijpt.

Hier in goede doen
Afbeelding
Foto van de winter, is ze wat schraal, valt die bovenlijn op
Afbeelding

Elisa2

Re: Welke hengst voor Armani x Sjapoer merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 08:15

Ik denk aan Spielberg voor een nuchter karakter en wat meer massa, betere bovenlijn. Is zowel kwpn als nrps.

Zou er geen springhengst opzetten {misschien muv een hele veelzijdige die ook goed kan bewegen} maar ik ben bang dat je dan heel snel noch vlees noch visch krijgt zeg maar.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-17 08:34

Grappig dat je dat zegt Elisa want ik zat zelf ook al te kijken naar hengsten met Donnerhall. Omdat in deze merrie Ferro, Flemming en Jazz zit is het best lastig een andere hengst te vinden waar dat helemaal niet in zit.

Zit wat in vwb richting alleen fok ik niet voor een richting maar voor een fijn paard. Mijn ervaring is dat meer springgefokte paarden nuchterder zijn dan die dressuurtypes. Daarbij vind ik al die knie actie die je tegenwoordig zo veel ziet en wat zo gewaardeerd wordt helemaal niets. Zit ook niet lekker. En ik weet niet wat het doet op termijn met schouders/benen/gestel.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 13:23

Ik snap je, wat dat betreft zit je met Spielberg ook wel goed {gewoon 3 nette gangen, niet spectaculair}

Donnerhall bloed geeft iig fijne karakters, je kunt ook nog kijken naar Florett AS is goedgekeurd bij het nrps en geeft ook bewezen fijne karakters.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-17 20:50

Ga ik doen dank je!
Nog meer mensen suggesties ? :D :list:

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 15:05

Je ziet Sjapoer duidelijk in je merrie terug. Ze zullen dat bij NRPS waarderen, een scheut Arabisch bloed in een paardenmaat :j
Denk dat je met Spielberg een hele leuke kan fokken.

Als je helemaal voor braaf gaat: de nafok van Bodubai is braaf. Hengst zelf is een plaatje om te zien. Kan wellicht wat te beknopt zijn voor jouw merrie.
Ook braaf mag je verwachten van hengst Brights Hero SB. Zit een moeder van Samber achter. Vader gaf prestatiepaarden en deze jonge hengst lijkt het ook te gaan doen. Hengst heeft mooie lange lijn.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-17 16:01

Dank je voor de opmerkingen en suggesties Dees. Krijg inderdaad vaker te horen dat men Sjapoer erin terug ziet, grappig is dat.
Zal eens kijken bij info van de hengsten die jij noemt +:)+