Welke hengst voor zwarte Special D x Zuidhorn

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Alexandra__

Welke hengst voor zwarte Special D x Zuidhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-17 10:48

Hallo!

Ik ben erg benieuwd wat jullie denken van Gisimone (special D x Zuidhorn). Ze is 1.62 en gaat waarschijnlijk bij de hengst omdat ik volgend jaar februari - mei in het buitenland zit en haar dan niet kan rijden. De merrie is niet van mij maar van mijn buurman.
Belangrijk is dat de hengst een fijn karakter doorfokt, merrie is nu braaf maar heeft tijdens zadelmakmaken tot een jaar of 5 wat problemen opgeleverd. Ook zou meer maat fijn zijn en verbetering in de stap en draf.

De merrie:
Afbeelding

Afbeelding
Ik heb het met de eigenaar over Governor gehad. Een grote hengst maar ik weet verder nog niets over het karakter.
Ik hoor graag jullie adviezen en mogelijk verbeterpunten aan de hand van de foto's.

Elisa2

Re: Welke hengst voor zwarte Special D x Zuidhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 16:52

Ik vraag me af of Governor echt maat toe gaat voegen..en echt braaf met Jazz er achter? {daar is nog te weinig over bekend omdat zijn nafok te jong is}

Heb je ook een wat duidelijkere standfoto?
En wat moet er verbeterd worden aan de stap en de draf?
Heb je een linkje naar horsetelex?

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-17 09:21

Governor is ca 1.70 toch? Op een merrie van 1.61 verwacht je dan toch in ieder geval iets zou je denken
Daar zit wat in dat hij misschien geen braaf karakter doorvererft. Ik zal het met de eigenaar bespreken.
Andere standfoto probeer ik vandaag te maken :)
Ik denk niet dat ze op horsetelex staat eigenlijk :o

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 11:22

Klopt maar je weet nog niet echt hoe hij fokt dus qua maat blijft het bij een verwachting..het is belangrijk om te weten hoe de moederlijn van de merrie is qua maat etc. dan kun je er al weer wat meer over zeggen.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 16:14

Ik ken een aftakking van deze moederlijn. De gezamenlijke grootmoeder is de merrie Simone. Het karakter is daar ook een aandachtspunt. Scherpe paarden, die wel voor je willen werken en door het vuur gaan als je ze hebt gewonnen. Maar zeker niet geschikt voor iedereen. Ook bij deze aftakking is trouwens de combinatie gemaakt met het Ferro-bloed.

De lijn lijkt wat wisselend te fokken in grootte, ik ken 2 volle zussen. De ene is ca. 1.74 m, de andere zal net 1.60 m halen. En de stand van het achterbeen is een aandachtspunt, dat wil nog wel eens wat recht zijn (weinig hoek in het spronggewricht) en een tikje strak in de bovenlijn.
De kwaliteiten van de stam laten zich goed matchen met Jazz bloed, gezien het karakter is die keuze minder voor de hand liggend. Maar dat is ook sterk afhankelijk van hoe handig je zelf bent.

De ene merrie heeft net een geweldig mooi veulen gegeven van Toto Jr. Bloeduitdrukking, heel veel gummi en zelfhouding. Veulen lijkt ook erg nuchter te zijn. De andere draagt van Hitmaker. Hier de keuze voor de combi van het Jazz bloed, maar wat verder weg, met het nuchtere van Cabochon erachter, en de stokmaat.

Ja, ze staat wel op horsetelex:
https://www.horsetelex.nl/horses/pedigree/1513068

odessa1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 22:09

Wij hebben een special d merrie laten dekken door dettori als alles goed gaat komt over een paar weekjes het veulen.misschien is deze hengst ook het overwegen waard