Merrie zelf is stb, rest van de moederlijn keur preferent of kroon preferent.
Afgelopen jaar veulen van George Clooney, plaatje, super karakter maar voor ons te weinig maat.
Eventueel richting Vivaldi zonen of liever kleinzonen?
Elisa2 schreef:Mooie merrie, waarom heeft ze geen predikaten?
Beenstanden en front lijken een aandachtspuntje, wat voor een verbeter wensen zijn er nog meer qua gangen etc? en heb je een linkje naar horsetelex?
Quir schreef:Heb je video van haar bewegingen? Als ik in de database kijk is ze ook maar net opgenomen in het stamboek. Haar veulen van George Clooney kijkt zo niet heel verkeerd.
Wat wil je zelf verbeteren? Hoe is haar karakter? Hebben jullie haar zelf voorgebracht op de stamboek keuring? Weet je wat de punten waren die ze noemde?
Quir schreef:De cijfers heb ik wel terug gevonden, maar was benieuwd naar de onderbouwing hiervan.
Hoe loopt haar George Clooney veulen? Kijkt toch wel heel goed! Volgens KWPN is het haar eerste veulen, kan daarom inderdaad daardoor wat klein zijn zoals Rindin ook zegt.
amukela schreef:Met Lord Leatherdale bloed verbeter je de bovenlijn niet, daarom zou ik Vivaldi-bloed ook niet adviseren, dan krijg je er te vaak Flemmingh (=weke ruggen/lendenen)
Ik zou me om de hoogtemaat niet teveel zorgen maken bij een volgend veulen.
Wat denk je van Governor?
amukela schreef:Met Lord Leatherdale bloed verbeter je de bovenlijn niet,
amukela schreef:Nee, want de omgekeerde combi geeft nog steeds een hoge kans op op een matige bovenlijn, omdat LL te dicht bij zit. 3 van de 4 LL x Negro's scoren ruim boven de 100 voor hun bovenlijn.
Maar goed, als je Governor niks vindt, dan misschien een andere Totilas zoon?
Sannum schreef:Filmpje van gezien. Heel knap en goed bewegen. Lijkt fijn te rijden en heel braaf. Is vast nog geen nafok van.Kennen jullie de hengst Marc Cain?
Dees schreef:amukela schreef:Met Lord Leatherdale bloed verbeter je de bovenlijn niet,
Vandaar ook dat ik vermelde de combinatie Negro x LL (of andersom). Die combinatie mankeert dikwijls helemaal niets aan de bovenlijn en fokt ook geen nadelige bovenlijnen door.
LL rechtstreeks zou ook mijn keuze niet zijn, temeer ook omdat deze merrie genetisch gezien geen potten zal breken kwa beweging en LL met zijn afstamming dat ook niet gaat toevoegen. In combi met Negro kon het echter wel eens iets zijn wat deze merrie wat zal brengen. Zowel in type, bovenlijn als beweging.
Het type van Governor zou ik zelf niet bij deze merrie kiezen.
Gebruikers op dit forum: Bytespider en 0 bezoekers