Dekadvies dressuurhengst met front en maat/formaat en lengte

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fokker543321

Dekadvies dressuurhengst met front en maat/formaat en lengte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-17 11:10

Hallo allemaal, nog vroeg in het seizoen probeer ik dit jaar even een update van de zoektocht van veel fokkers voor de mogelijkheden te dekken met een hengst die vooral de volgende zaken toe moet voegen op de merrie:

Front
Maat en Formaat
Lengte
Graag commercieel fokken, dekgeld is niet van toepassing

Zelf beschik ik over een 'De Niro' merrie die bovenstaande punten als aandacht punt heeft, en ben altijd benieuwd wat andere fokkers/liefhebbers ervan vinden/denken etc.

Ik kwam zelf vooral op jonge hengsten (helaas), echter kan je daar nog niet al te veel over zeggen mbt. nafok etc.

- Indian Rock KWPN geeft aan dat de hengst alle 3 door kan geven, maar is nog niet gebaseerd op nakomelingen onderzoek
- Total US Waarbij formaat wellicht niet helemaal aan de orde komt.
- Revolution Buiten ons Nederlands stamboek om misschien toch interessant?
- Sezuan Redelijk prijzige gok of de nafok ook daadwerkelijk meer front doorvoert.
- Iron Man Is dit commercieel genoeg?
- Franklin Zal de hengst voldoende maat doorgeven?

Ik ben benieuwd naar jullie ideeën. Wat vinden jullie van deze hengsten en welke hengst voldoet volgens jullie nog meer aan deze criteria?

Wings_love

Re: Dekadvies dressuurhengst met front en maat/formaat en lengte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 11:32

Mijn merrie heeft dezelfde aandachtspunten. Wij hebben destijds gekozen voor Dark Pleasure. Hoewel hij zelf niet groot is, schijnt hij wel vergrotend te fokken. Ook is zijn nafok langgelijnd en lichtvoetig. Bij mijn merrie was front niet echt een issue. Dark fokt wel vaak een wat diep uit de borst komende hals, hoewel de halslijn zelf goed van lengte en richting is. Qua formaat durf ik er niet veel over te zeggen. Wellicht is zijn zoon, It's a Pleasure wel een hele goede, wil je wat meer formaat ook meegeven. Lijkt ook een veelbelovende hengst, al weet je natuurlijk nog niet wat zijn nafok doet.

Franklin lijkt me een goede om de punten toe te voegen. Zijn nakomeling deed het ook goed op de hengstenkeuring.
Over de rest van je voorstellen durf ik niks te zeggen. Dan zou ik er even in moeten duiken. Succes met je keuze!

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 11:36

Glock's Romanov voldoet aan al je wensen.

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 11:46

Even de veulenveiling opbrengsten van afgelopen jaar nakijken...
Het zijn meestal niet perse de bewezen hengsten wiens veulens veel opbrengen..
Ik denk dat je bij een van de Vivaldi zonen uit komt.
Total US en Franklin vind ik formaat missen. Dark Pleasure ook trouwens.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 11:50

Ik heb zelf een Sezuan uit een caretino merrie , die zelf ook wat zelfhouding/front mist en dat heeft hij zeker wel doorgegeven.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

hij wordt dit jaar pas 2, als veulen leek hij goed, nu heb ik hem al even niet meer in beweging gezien.

Ik zelf had de merrie afgelopen jaar met indian rock willen dekken, maar dat pakte niet helaas. ik blijf dat een hele interessante hengst vinden, enkel pakt ie wel de bak.

revolution vind ik zeker ook een hele toffe hengst!

op stal hebben wij een 2 jarige franklin merrie staan, meer dan genoeg beweging, helaas zie je wel dat zij ook maait. maar zeker veel beweging!

heb je eventueel foto's van je merrie?

VIP_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 15:46

Wij hebben dezelfde punten voor 2 merries.
Afgelopen jaar gekozen voor Indian Rock en Fürst Romancier. Helaas is de laatste na 3 pogingen gust gebleven dus dit jaar nog 1 x en anders een andere keuze.
Op ons lijstje staan de volgende hengsten die volgens mij maat, formaat en front toevoegen:
Fürst Romancier
Sezuan
Foundation (v. Fidertanz)
Ferdinand
Indian Rock (als het veulen er goed uit ziet)
Bojengel
Vivaldi
Everdale (waarschijnlijk niet omdat we die al 2 hebben maar voegt wel maat, formaat en houding toe)

amukela

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 16:15

Wat denk je van Zonik? Groot en commercieel!

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 16:17

amukela schreef:
Wat denk je van Zonik? Groot en commercieel!

-O- Die wilde ik ook net noemen :D