Arabische dekhengst gezocht

Moderators: Dyonne, Apple, Pistasche, C_arola, Nicole288, Coby

060606

Arabische dekhengst gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-17 11:55

Ik ben langzaam aan opzoek naar een Arabische dekhengst voor mijn Dravers merrie. Het moet een forse schimmel zijn met veel front, geen al te hoog kruis en een schoftmaat richting de 160. Iemand een idee?

Dit is de merrie die ik wil laten dekken:
Afbeelding

Ik wil graag een veulen voor de endurance en TREC sport fokken die wat meer front heeft als zijn moeder, iets forser is en schimmel is. Schofthoogte het liefst rond de 160 houden.

amyz

Re: Arabische dekhengst gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 12:30

Kijk eens naar AF Barahbay. Prachtige, zeer atletische en correcte hengst die nakomelingen geeft met maat, massa en beweging. Zeker geschikt voor de sport.

Divaali

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 12:36

amyz schreef:
Kijk eens naar AF Barahbay. Prachtige, zeer atletische en correcte hengst die nakomelingen geeft met maat, massa en beweging. Zeker geschikt voor de sport.

Precies wat ik dacht!

Mijn mooie Arabische Volbloed: Emperia, 2017 (BB Escondhio X CSA Elyaijna)
1 juli 2015: Enzo

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 12:49

Totaal geen ervaring met Arabische hengsten, maar wat een aansprekende merrie. Zelf ben ik op zoek naar een veulen die jij hoopt te fokken, spannend zeg.

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

060606

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-17 16:26

Dankjulliewel ik kan alleen geen standfoto's van AF Barahbay vinden?

Ik ben al een tijd erg geinteresseerd in de combi Draver x Arabisch volbloed voor - voor mij dan de endurance en TREC sport en heb er fijne paarden van gezien Ailill. Heb jij al wat kunnen vinden?

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 16:51

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 17:49

060606 schreef:
Dankjulliewel ik kan alleen geen standfoto's van AF Barahbay vinden?

Ik ben al een tijd erg geinteresseerd in de combi Draver x Arabisch volbloed voor - voor mij dan de endurance en TREC sport en heb er fijne paarden van gezien Ailill. Heb jij al wat kunnen vinden?
Ik heb er zelf eentje gemaakt, al bestaat de twijfel dat ze toch te klein gaat blijven. 2 jaar terug was ik een maand of 9 gids te paard in Roemenië, althans dat was de bedoeling :Y)

Ze hadden daar voornamelijk Shagya arabieren en waren van origine een endurance stal. Ideale combi voor veel mensen; de paarden hebben een heet karakter en kunnen de trektochten van 7/13 dagen (400-800 km.) prima aan. Alleen de wat grote klanten hadden hier moeite mee, de paarden waren vaak te klein (of de ruiters te groot/zwaar) en daardoor werd besloten om twee merrie's te laten dekken met dravers.

Nu is er is Roemenië, denk ik, geen draver te vinden. Dus wat doe je dan? Men neme een trailer, een jeep, een groom, twee merrie's en je gaat rijden. 1e stop was bij vrienden in Oostenrijk met een wat oudere Franse draver die veel heeft gewonnen. Vervolgens door naar Frankrijk voor de andere merrie, wederom een Franse draver.

Beide veulens, hengst en merrie, zijn vorig jaar geboren. Ik had/heb een optie op de merrie, maar de kans is groot dat ze te klein gaat blijven. Keuze voor de dravers waren: Spier-lichaam(s)gebruik, hoogte, uithoudingsvermogen en de gangen. Beide merrie's lopen met succes 160 endurance.

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 17:54

Wat een mooie draversmerrie, echt wel! Ik had ook een prachtige draversruin en die lijkt op jouw merrie alleen dan wat gespierder.

Gaaf dat je dravebier wilt gaan fokken, ik volg en ik hoop dat je ook in deze topic ons op de hoogte gaat houden hoe het verder gaat. Ik vind deze kruising echt heel gaaf.

Diva_Jenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 18:11

Ook ik ga met de anderen mee en zeg Barahbay. Heb zelf een nakomeling van hem uit een welsh nwr. En naast een leuk uiterlijk geeft hij ook een goed karakter mee.

People said: Follow your dreams, so i went back to bed.

dena_mii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 11:52

ASE Marajó

Loopt zelf endurance en is de halfbroer uit dezelfde moeder van ASE Bisiriya Hlayyil welke al internationaal in de endurance wordt uitgebracht.

galgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 13:05

Ik zou inderdaad voor Barahbay gaan...maat, fijne bewegingen en een fantastisch karakter, wat ie steevast doorgeeft aan zijn kinderen. Ben nog steeds bij met zijn mooie dochter.

Het paard en het schone woord brengt louter kunst en gratie voort.
( Willy Mullens )

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 13:07

dena_mii schreef:
ASE Marajó

Loopt zelf endurance en is de halfbroer uit dezelfde moeder van ASE Bisiriya Hlayyil welke al internationaal in de endurance wordt uitgebracht.

Dekt dit jaar niet.
Die zou mijn merrie dekken maar dat gaat ook niet door.
Sport gaat dit jaar voor! Diepvries kan wel maar dat kost je extra.

Wel kan je je merrie op de kliniek daar neerzetten.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 18:49

Barahbay fokt ook groot, mijn merrie (1,52m) heeft een zoon van hem die ruim 1,60m is geworden. Deze zoon doet het ook erg leuk in de endurance heb ik begrepen!

Anders misschien Aurilla Gold? Weet niet of hij nog dekt..

Joaquim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 16:56

Ik heb even gezocht voor je. (:

- AR Sivmayall. Deze vind ik persoonlijk echt een prachtige hengst. 1.53 hoog, dus geen 1.60.
- Pladykt**. 1.57 en ik vind hem echt prachtig.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 17:00

Totaal geen verstand van Arabische paarden/Arabieren, maar wil wel even zeggen dat ik je merrie echt prachtig vindt! :P

<3 STROOIGOED, you're my dream come true <3
Hamstery Phaléne Facebook!|Hamstery Phaléne Instagram :D

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 20:25

Je kan eventueel de Kossack stud bellen en vragen of er nog dv sperma van Drug OX beschikbaar is.

Drug was een forse schimmel van ik dacht 161 stm.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

Annemiek73

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 15:08

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 19:13

merel200 schreef:
Ik heb even gezocht voor je. (:

- AR Sivmayall. Deze vind ik persoonlijk echt een prachtige hengst. 1.53 hoog, dus geen 1.60.
- Pladykt**. 1.57 en ik vind hem echt prachtig.

Wat leuk te horen dat je Pladykt prachtig vind, hij is van mij destijds geweest en helaas onlangs overleden |(

Ik rijd geen paard, ik heb de eer mee te mogen liften op de rug van mijn paard

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 19:15

amyz schreef:

inderdaad deze hengst zou ik ook adviseren, een geweldige hengst met machtige bewegingen!

Ik rijd geen paard, ik heb de eer mee te mogen liften op de rug van mijn paard

femma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 11:04

Ireen_ schreef:
Barahbay fokt ook groot, mijn merrie (1,52m) heeft een zoon van hem die ruim 1,60m is geworden. Deze zoon doet het ook erg leuk in de endurance heb ik begrepen!

Heb je een Foto van je grote Barahbay ruin??

http://www.vsarabians.com/
Prachtige hengsten ter dekking - Regelmatig fijne Arabische paarden te koop

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 11:12

Net als bijna al mijn voorgangers, was ook mijn eerste ingeving Barahbay.
Sivmayall zou ik niet direct aan denken, maar die is volgens mij ook verkocht naar het buitenland, dus niet meer beschikbaar.

Ik heb trouwens nog nooit een topic gezien waar iedereen zo eensgezind is over een hengstenkeuze geloof ik :D

Goodbyes are not forever, goodbyes are not the end. They simply mean I'll miss you until we meet again..
AZ Rahnanah Bint Aziza 14-02-2010 - 28-01-2012
Chantal's Aziza 21-02-1997 - 15-11-2018

Stelvio

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 11:15

Ik heb geen verstand van fokken, maar ik moest aan eenhoorn's Dahman denken. Een schimmel die internationaal endurance loopt.

Dana 968 km klasse III
Klava 477,5 km klasse II
Dag lieve Klava, je was mijn grote vriend

femma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 15:11

Al_Zawraa schreef:
Net als bijna al mijn voorgangers, was ook mijn eerste ingeving Barahbay.
Sivmayall zou ik niet direct aan denken, maar die is volgens mij ook verkocht naar het buitenland, dus niet meer beschikbaar.

Ik heb trouwens nog nooit een topic gezien waar iedereen zo eensgezind is over een hengstenkeuze geloof ik :D

heel leuk te lezen idd . Mensen die een nakomeling van Barahbay hebben zijn er heel blij mee. Is ook een schat van een hengst afgezien van zijn mooie exterieur en beweging . Deze lieverd is eind dit jaar al 16 jaar bij mij!

http://www.vsarabians.com/
Prachtige hengsten ter dekking - Regelmatig fijne Arabische paarden te koop

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 15:18

femma schreef:
Ireen_ schreef:

Heb je een Foto van je grote Barahbay ruin??

Ik stuur je een PB berichtje, hij is niet van mij dus ik weet niet of de eigenaar het fijn vindt als ik foto's online plaats :)

galgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 11:02

Het is jammer dat je alleen voor een schimmel hengst wil gaan.....ik denk dat Nizar VS ook wel heel interessant zou kunnen zijn voor deze mooie merrie.

Maar Barahbay is ook een uitstekende keuze. :j

Het paard en het schone woord brengt louter kunst en gratie voort.
( Willy Mullens )