Dressuurhengst voor Gribaldi x Zeoliet

Moderators: Dyonne, Apple, Pistasche, C_arola, Nicole288, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

m9ara

Dressuurhengst voor Gribaldi x Zeoliet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-17 13:10

Hoi!

De kans bestaat dat dit jaar onze merrie van Gribaldi zal worden gedekt. Ik zou graag wat verschillende andere meningen hebben over een passende hengst.

De merrie is ongeveer 1,63, het zou dus fijn zijn als de hengst niet te klein is. Verder heeft de merrie echt een hele goede stap, maar zou de draf nog wat meer ruimte en souplesse mogen hebben. Galop mag ook wat meer sprong hebben, maar is in principe prima. Merrie is wat sensibel dus een hengst met een fijn karakter is gewenst.
Qua exterieur heb ik niet zoveel kennis dus dat laat ik aan jullie over!
Ik ben op zoek naar een KWPN hengst omdat de andere partij dit graag wil, hier heb ik dus niets over te zeggen.

een link naar haar afstamming:
http://www.horsetelex.nl/horses/pedigree/603008

dit is de merrie:

Afbeelding

Ik hoop op wat goede tips!

tanjaatjuhh

Re: Dressuurhengst voor Gribaldi x Zeoliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 20:07

Zou zelf op haar een wat opwaartse hengst zetten zoals Five Star , Decor Ferdinand of Everdale.
deze hengsten zeker ook omdat ik haar hoofd wat grof vind ogen bij haar liggen mag wel wat verfijnder.

Kerstmuts

Zeer mooie pony hengst ter dekking!
http://www.bokt.nl/markt/ad/123200/kleu ... et-monello

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 21:17

Vind haar zo op de foto een erg mooi type merrie, mooi paard. Inderdaad hoofd is in verhouding tot rest van het lijf grof, dat is jammer, zou daar zeker een hengst op uitzoeken die dat verbetert. Leatherdale of iets in die richting bijv?

Je zou wat dat betreft wellicht ook kunnen denken aan een goede NRPS hengst. Met een tikje arabisch erin ben je vaak wel gegarandeerd van een mooie hoofd. Ze heeft genoeg bot in de benen lijkt het zo om wat bloed aan te kunnen denk ik. Bijv Ashwin (Andretti x Flemmingh)

Ze komt uit een hele mooie moederlijn, wat jammer dat ze niet geklasseerd is in de sport (althans ik zie niets in de pedigree?), zou voor een toekomstig veulen ook mooi zijn.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 08:47

Mee eens dat stamboekopname/ sportklassering een + zouden zijn. Merrie zit goed in elkaar, hals iets diep uit de borst en een wat steile schouder, en ik vermoed dat ze daardoor wat ruimte en sprong te kort komt.

Heeft ze al eerder nakomelingen gehad? wil je een jonge of bewezen hengst?

Ik zou dus kijken naar een hengst die ook het front wat kan verbeteren en een wat schuinere schouder geeft.

Van Geniaal heb ik hele fijne veulens gezien met allemaal veel souplesse en 3 goede gangen, hij fokt wel luxe..merrie moet kracht geven.

LL x Negro combi kan ook een grootramig paard geven met een mooi front, meer bot en een goede galop. Mij viel de jonge hengst Inspire positief op, maar merrie moet wel een goede bovenlijn hebben en geen traag achterbeen.

De jonge hengst Intro K viel mij positief op qua souplesse, verder nog geen nafok van bekend.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

m9ara

Re: Dressuurhengst voor Gribaldi x Zeoliet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-17 12:57

Ze is idd niet geklasseerd, erg zonde en ze zal wss niet meer gereden worden op haar nieuwe plek. Ze heeft nog geen veulens gehad. Qua jong of bewezen maakt het niet zo uit, als de hengst maar passend lijkt.

Dankjewel voor jullie suggesties! Jullie hebben inderdaad ook gelijk over haar hoofd en hals. Hoofd is niet het belangrijkste in mijn ogen maar wel mooi meegenomen.

Van jullie suggesties spreken five star en glamourdale me wel aan! Ga me daar wat meer in verdiepen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie