Springhengst voor Hos d'O (Dollar de la Pierre) x Jasper

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kaitlyn

Springhengst voor Hos d'O (Dollar de la Pierre) x Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-17 15:42

Ik ben er serieus over na aan het denken om mijn paard dit jaar te laten dekken.

Ik heb zelf al een sterke voorkeur voor een bepaalde hengst, maar ik ga ook nog met Nijhof zitten hierover.

Het gaat om het volgende paard:
Gibalia (Balia stam)
2011
Hos d'O x Jasper
1.62 (wellicht inmiddels iets groter, wordt nog gemeten dit jaar)
Gaat binnenkort naar het L springen en L1 dressuur

Volledige afstamming is hier te vinden:
http://www.horsetelex.nl/horses/pedigree/1599235

Ik wil haar graag vergroten, aangezien we het veulen willen aanhouden en mijn vriend daar ook op wil kunnen rijden. Verder is ze ontzettend koel in haar kop, houdt ze onwijs van springen, is ze erg lief en ontzettend betrouwbaar met kinderen. Ze is over het algemeen heel stoer, dat wil ik graag houden en het is wel een echte dame, maar daar houd ik van. :j

Ze wil in het parcours nog weleens heel erg heet worden, dit kan ik zelf prima handelen, maar we willen liever geen hengst die dat nog eens extra versterkt, en we straks een ongeleid projectiel krijgen.

Een echt goede standfoto heb ik helaas niet kunnen vinden, alleen 1 waar ze zeer eigenwijs bij een schriktraining niet doorheen wil. :Y)
De foto is helaas ook al bijna 2.5 jaar oud, en was ze nog geen 3.5, waar ze inmiddels 5.5 is en meer bespiering heeft gekregen, een stukje gegroeid is en in het algemeen lichamelijk meer ontwikkeld is.
Afbeelding

Deze foto wordt 2 jaar geleden:
[imghttps://scontent.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/11136273_885978934795872_4688516938783896165_o.jpg?oh=7e9423660b8a69a8b4d143766f0f89b9&oe=594B4B14[/img]

Vorig jaar zomer met crossles:
Afbeelding

Vorig jaar zomer op de Gelderse Kampioenschappen:
Afbeelding

Hopelijk hebben jullie een beetje een duidelijk beeld van haar gekregen. :)
Betere standfoto's zou ik eventueel kunnen maken.

tanjaatjuhh

Re: Springhengst voor Hos d'O (Dollar de la Pierre) x Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 21:32

vergrotend fokken en karakter zou ik eens naar eldorado van de zeshoek kijken.

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 13:00

Eldorado geeft ze echt niet zo braaf, als half Bokt wel denkt. Top hengst, maar wel met karakter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 13:02

Eldorado geeft ze brutaal, hondsbrutaal, net wat hij zelf is
Vergroten doet hij zeker

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-17 13:04

Eldorado vind ik zelf heel erg gaaf, maar zag op de show goed aan hem dat hij inderdaad een flink karakter heeft.

Zijn zoon Grandorado ben ik een groot fan van, die kwam veel fijner over. Wel fanatiek, maar anders dan Eldorado. Zag een paar fijne veulens van hem ook, waaronder 1 mooi aan de maat uit een niet zo'n grote moeder. Maar hoe die opgroeien is natuurlijk maar net de vraag..

edit: Overigens vind ik een veulen met karakter niet erg (heeft mijn merrie ook) en een die fanatiek is ook niet (graag zelfs), maar het is wel fijn als je ze gewoon normaal terug kan rijden als je dat vraagt. En dat ze in de omgang wel fijne dieren zijn.
Is natuurlijk ook een stuk hoe je ze opvoedt en beleerd.
Laatst bijgewerkt door Kaitlyn op 02-02-17 13:11, in het totaal 1 keer bewerkt

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 13:05

Hehe, eindelijk eens iemand die snapt hoe hij fokt! We hebben er een merrie drachtig van, we willen heel graag een gifkikker uit die merrie. Nog zes weekjes wachten!