Welke hengst voor mijn merrie Amy (Udorette)?

Moderators: Dyonne, Apple, Pistasche, C_arola, Nicole288, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

masyo

Welke hengst voor mijn merrie Amy (Udorette)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-17 10:04

Hallo Bokkers,

Ik wil graag mijn merrie Amy (officiële naam is Udorette) laten dekken!
Via deze link kun je haar stamboom vinden: http://www.horsetelex.nl//horses/pedigree/54567.
Haar vader is Metall en haar moeder is Dorette.

Zelf vind ik de hengst Desperado heel gaaf, echter weet ik niet of hij past bij mijn doeleinden. Ik wil graag een fijn buitenrijpaard (om het maar zo te zeggen), maar daarnaast ook fijn dressuur kunnen rijden en af en toe een wedstrijd te rijden. Het liefst wil ik een paard wat rustig is qua karakter en niet snel onder de indruk is van dingen. Ik heb niet veel ervaring qua hengsten enzovoort, vandaar dat ik benieuwd ben naar jullie reactie *D !

Op het forum zie je vaak dat mensen adviezen vragen voor een hengst. Ik ben benieuwd wat voor hengst jullie mij zouden adviseren :) .
Als er meer informatie nodig is, hoor ik dit graag. Ik probeer vanmiddag een 'stand' foto van haar te maken.

Onderstaand een paar foto's van mijn topper:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Alvast bedankt voor de reacties! *\o/*

Mijn toppertje Amy! (L)
Lisa 04-05-1994 19-11-2016

Change3x

Re: Welke hengst voor mijn merrie Amy (Udorette)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 10:12

Ik zou voor een springhengst gaan, die zijn over het algemeen veel meer nuchter en simpeler dan dressuurhengsten/paarden.

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 10:17

Change3x schreef:
Ik zou voor een springhengst gaan, die zijn over het algemeen veel meer nuchter en simpeler dan dressuurhengsten/paarden.