dressuur hengst voor United merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rach_fleur

dressuur hengst voor United merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-17 15:24

hallo allemaal,

Ik ben vandaag pas lid geworden van bokt, daar ik op andere fora (Belgische) niet de reacties kreeg waarop ik hoopte.
Hopelijk kunnen jullie mij wel helpen :)

Ik ben mijzelf aan het oriënteren voor een geschikte hengst voor mijn merrie (United x Polydox) Het is een lieve merrie met fijn en werkwillig karakter.

het veulen is niet voor de verkoop, blijft lekker bij mij als opvolger. Het veulen zou wat meer maat mogen hebben (merrie = 1m63) met een fijn karakter.

kwaliteiten merrie:
* werkwillig
* goede, ruime stap
* koel in hoofd

verbeterpunten:
* sterke achterhand
* galop
*maat
indien jullie iets zien wat nog verbeterd kan aan mijn merrie, hoor ik het graag.

https://afbeelding.im/17tEdwq6
https://afbeelding.im/041KGola
https://afbeelding.im/Gzrw5yEy
https://afbeelding.im/mRIrYFs9
https://afbeelding.im/NxCPz7SY

Ook weet ik niet precies hoe het zit met stamboeken? mijn merrie hoort bij het KWPN is dit dan ook een must voor de hengst? ik hoor het graag!

Alvast bedankt!
Laatst bijgewerkt door Rach_fleur op 06-01-17 15:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Balou_k

Re: dressuur hengst voor United merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 15:30

Ik heb niet direct advies, maar een goede stand foto is aan te raden voor meer en gerichter advies.

Rach_fleur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-17 15:37

Balou_k schreef:
Ik heb niet direct advies, maar een goede stand foto is aan te raden voor meer en gerichter advies.

ja inderdaad! foto komt er ook aan :) het lukte alleen niet zo goed om deze in het bericht te zetten :)
normaal gezien staan er nu wel foto's bij

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 16:31

maat en een fijn karakter denk ik aan Spielberg en Guardian.

Toto's lijken ze ook braaf te geven, maar dan is maat meer een issue.

of een duitse hengst.

Teletekst

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 17:28

Of Spielberg en Guardian de achterhand gaan verbeteren daar wil ik eerlijk gezegd nog aan twijfelen.

Out of the box: Sezuan, Dreamboy , Bordeaux of Hometown

simpie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 19:29

Teletekst schreef:
Of Spielberg en Guardian de achterhand gaan verbeteren daar wil ik eerlijk gezegd nog aan twijfelen.

Bordeaux is van United. Iets teveel van het goede denk ik :P

Ik zou voor deze merrie ook letten op de hals. Meer welving in de hals en iets verticaler is denk ik aan te raden. Hometown is idd geen gekke optie. Verder denk ik aan High Five US of Valdez misschien.

Teletekst

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 22:59

Flater 2.0 , sorry

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 09:59

Leuke merrie om te zien, formaat, maat en front zou ik ook zeggen zo afgaand op de foto. Als je merrie een kwpn papier heeft is het wel handig om bij het kwpn te blijven. Dan heb je in ieder geval een vol papier mocht je de nakomeling toch verkopen in de toekomst door omstandigheden.

Ik denk dat je merrie vooral een hengst kan gebruiken met meer kracht, Everdale of Glamourdale zou ook weleens kunnen passen. Of wat meer een gokje...Inclusive de Everdale zoon die 3 hele goede gangen heeft en een super mooi front.

Spielberg kan zeker maat en massa toevoegen, wat traag achterbeen maar wel genoeg kracht.

Rach_fleur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-17 13:38

fokfanaat schreef:
maat en een fijn karakter denk ik aan Spielberg en Guardian.

Toto's lijken ze ook braaf te geven, maar dan is maat meer een issue.

of een duitse hengst.

aan welke duitse hengst denk je dan?
heel erg bedankt voor de reactie :)

Rach_fleur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-17 13:39

Teletekst schreef:

Bordeaux lijkt me inderdaad iets te veel van het goede :p

hometown ga ik zeker eens bekijken! heel erg bedankt voor je reactie

Rach_fleur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-17 13:41

simpie94 schreef:
Teletekst schreef:

Bordeaux is van United. Iets teveel van het goede denk ik :P

Ik zou voor deze merrie ook letten op de hals. Meer welving in de hals en iets verticaler is denk ik aan te raden. Hometown is idd geen gekke optie. Verder denk ik aan High Five US of Valdez misschien.

ik ken deze hengsten nog niet en ga ze zeker eens bekijken!
bedankt! :)

Rach_fleur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-17 13:47

Elisa2 schreef:
Leuke merrie om te zien, formaat, maat en front zou ik ook zeggen zo afgaand op de foto. Als je merrie een kwpn papier heeft is het wel handig om bij het kwpn te blijven. Dan heb je in ieder geval een vol papier mocht je de nakomeling toch verkopen in de toekomst door omstandigheden.

Ik denk dat je merrie vooral een hengst kan gebruiken met meer kracht, Everdale of Glamourdale zou ook weleens kunnen passen. Of wat meer een gokje...Inclusive de Everdale zoon die 3 hele goede gangen heeft en een super mooi front.

Spielberg kan zeker maat en massa toevoegen, wat traag achterbeen maar wel genoeg kracht.

bedankt :) inderdaad ze kan zeker wat meer maat en front gebruiken. Dan blijf ik inderdaad beter bij KWPN.

zelf dacht ik ook al aan Everdale, maar omdat ik zelf geen ervaring heb, wou ik eerst horen wat kenners mij kunnen aanraden. Zou ik dan beter voor zijn zoon kiezen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 14:17

Elisa2 schreef:

Spielberg traag achterbeen en de Dale's voor meer kracht
Volgens mij draai je wat om :(:)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 14:40

Nuttige bijdrage [***] :(:)

Rach-fleur: heb je een linkje naar de rest van de afstamming van je merrie? Ik vind Inclusive meer kwaliteit hebben dan Everdale. Maar het is een jonge hengst dus niets bekend over zijn na fok. Aangezien het voor jouw merrie het eerste veulen is weet je ook nog niet hoe zij fokt. Wil je meer zekerheid dan kun je het beste voor een bewezen hengst gaan. Maar durf je de gok te wagen dan kun je ook voor een jonge hengst gaan.

Het beste wat je kunt gaan doen is de hengsten real live gaan bekijken, bijvoorbeeld bij de hengstenkeuring in Den Bosch.

Rach_fleur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-17 15:51

[***] schreef:
Elisa2 schreef:

Spielberg traag achterbeen en de Dale's voor meer kracht
Volgens mij draai je wat om :(:)

hoe bedoel je dit?

Rach_fleur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-17 15:54

Elisa2 schreef:
Nuttige bijdrage [***] :(:)

Rach-fleur: heb je een linkje naar de rest van de afstamming van je merrie? Ik vind Inclusive meer kwaliteit hebben dan Everdale. Maar het is een jonge hengst dus niets bekend over zijn na fok. Aangezien het voor jouw merrie het eerste veulen is weet je ook nog niet hoe zij fokt. Wil je meer zekerheid dan kun je het beste voor een bewezen hengst gaan. Maar durf je de gok te wagen dan kun je ook voor een jonge hengst gaan.

Het beste wat je kunt gaan doen is de hengsten real live gaan bekijken, bijvoorbeeld bij de hengstenkeuring in Den Bosch.

Ik ben zeker niet bang om een gokje te wagen. En ik ben ook zeker van plan om de hengsten eens in het echt te bewonderen. kan ik ergens terug vinden wanneer de eerstvolgende hengstenkeuring is? :)

een linkje naar haar afstamming: http://www.horsetelex.nl//horses/pedigree/1758650

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 09:46

http://www.kwpn.nl/agenda/kwpn-hengsten ... ogenbosch/

Dankje voor de link naar de rest van haar afstamming, je ziet dat de maat in de moederlijn sowieso al een aandachtspunt is. Ik vermoed dat daarom ook United gebruikt is, want die fokt over het algemeen maat. Ik zou voor een hengst gaan die bewezen maat fokt in dit geval zoals Spielberg.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 21:06

Rach_fleur schreef:
hometown ga ik zeker eens bekijken! heel erg bedankt voor je reactie

Hometown scoort echt gigalaag op de DNA test voor OCD gezondheid. Wel iets om rekening mee te houden