KWPN dresuurhengst gezocht (Johnson x Variant)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: KWPN dresuurhengst gezocht (Johnson x Variant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 11:00

Ik vind High Five zelf echt een machtige hengst. Ik overweeg hen zelf ook te gebruiken voor één van mijn merries. Je moet er wel om denken dat hij nog wel wat aanmerkingen heeft op zijn benen; 1 Frans been, sabelbenig, smalle voeten, week gekoot en de merrie moet droog beenwerk hebben.

Aimee

Berichten: 11806
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 12:16

janderegelaa schreef:
Als je nou eens gewoon met Gert Jan van Olst overlegt ipv hengsten te kijken die hier met losse flodders naar binnen geschoten worden.


De hengsten die ik noem, zijn geen losse flodders, maar komen voort uit de eisen van de TS zelf.
En waarom zou ze naar Van Olst gaan? Ik zou het juist in een andere richting zoeken, anders blijf je in het Lord Leatherdale/Negro verhaal hangen.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 12:30

Aimee schreef:
janderegelaa schreef:
Als je nou eens gewoon met Gert Jan van Olst overlegt ipv hengsten te kijken die hier met losse flodders naar binnen geschoten worden.


De hengsten die ik noem, zijn geen losse flodders, maar komen voort uit de eisen van de TS zelf.
En waarom zou ze naar Van Olst gaan? Ik zou het juist in een andere richting zoeken, anders blijf je in het Lord Leatherdale/Negro verhaal hangen.

Wat voegen die hengsten dan toe? Ben ook vooral benieuwd naar wat "iets met de Niro" doet.

GJ van Olst kent die merrie. Daarom zeg ik het.

Elisa2

Berichten: 37153
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 14:06

Vulina schreef:
Ik vind High Five zelf echt een machtige hengst. Ik overweeg hen zelf ook te gebruiken voor één van mijn merries. Je moet er wel om denken dat hij nog wel wat aanmerkingen heeft op zijn benen; 1 Frans been, sabelbenig, smalle voeten, week gekoot en de merrie moet droog beenwerk hebben.


Hm bedankt voor de aanvulling, dat is wel belangrijk om te weten.

Aimee

Berichten: 11806
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 00:33

janderegelaa schreef:
Wat voegen die hengsten dan toe? Ben ook vooral benieuwd naar wat "iets met de Niro" doet.

GJ van Olst kent die merrie. Daarom zeg ik het.


Ze vraagt om een wat grotere hengst met genoeg body. En graag een wat nuchter karakter.

Ik mag toch hopen dat TS haar merrie zelf ook kent.
GJ kent mijn merrie ook, maar is niet de eerste waar ik aan denk om advies te vragen.

Redd
Berichten: 428
Geregistreerd: 07-11-09

Re: KWPN dresuurhengst gezocht (Johnson x Variant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-17 15:33

Ik wou inderdaad wat andere input een keer. Gertjan kent mijn merrie goed en zal mij ook zeker helpen bij een keuze. Aangezien Inverniss ook in zijn eigendom is. Maar ik ben gewoon benieuwd naar andere meningen en wie weet komt hier ook wel een erg leuke hengst naar voren.


In ieder geval bedankt voor het meekijken :D

KahluaB

Berichten: 4864
Geregistreerd: 09-11-06
Woonplaats: Zieuwent

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 16:30

Afbeelding

AUB ;)

amukela

Berichten: 371
Geregistreerd: 03-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 10:05

Yolien_ schreef:
Dingen die ik graag zou willen verbeteren is in ieder geval de stap(galop).
Verder wil ik een wat grotere hengst met genoeg body. En graag een wat nuchter karakter, omdat mijn merrie nog al wat fris kan zijn.
Desperado (Vivaldi x Havidoff)

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 19:47

amukela schreef:
Yolien_ schreef:
Dingen die ik graag zou willen verbeteren is in ieder geval de stap(galop).
Verder wil ik een wat grotere hengst met genoeg body. En graag een wat nuchter karakter, omdat mijn merrie nog al wat fris kan zijn.
Desperado (Vivaldi x Havidoff)


Die had ik ook in gedachte (ook weer vanwege Havidoff) maar vind Ferdinand wat mooier in de bovenlijn.

Redd
Berichten: 428
Geregistreerd: 07-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-17 22:08

Lange tijd geleden, maar wou je jullie toch mijn (hoogstwaarschijnlijke) keuze laten weten.
Mijn merrie zal binnen een maand bevallen en mijn keuze valt daarna op Desperado. Ben heel benieuwd wat uit deze combinatie gaat komen.

Erg bedankt voor jullie input en meedenken!

Elisa2

Berichten: 37153
Geregistreerd: 31-08-04

Re: KWPN dresuurhengst gezocht (Johnson x Variant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 16:39

Zou niet mijn keuze zijn, maar ik ben benieuwd wat eruit gaat komen. Succes ermee!

Redd
Berichten: 428
Geregistreerd: 07-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-18 17:27

Goedemiddag, weer een hele tijd verder.
Maar ben me weer aan het oriënteren op een volgende hengst en dacht, misschien vinden jullie het leuk om mee te denken.

Ik zit eventueel te denken aan een duitse hengst vanwege het (vaak) nuchtere karakter en bloedspreiding. Maar van duitse hengsten heb ik heel weinig kennis? Iemand die dat toevallig wel heeft en deze willen delen? :o

Ook inbreng van KWPN'ers zijn natuurlijk hartstikke welkom.

Elisa2

Berichten: 37153
Geregistreerd: 31-08-04

Re: KWPN dresuurhengst gezocht (Johnson x Variant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 10:52

Wat zoek je nog meer in een hengst naast een nuchter karakter en bloedspreiding?

Redd
Berichten: 428
Geregistreerd: 07-11-09

Re: KWPN dresuurhengst gezocht (Johnson x Variant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-18 12:17

Uhm, ja wat verder ook in de openingspost staat. Een hengst met maat en genoeg body. En daarbij gewoon goede basisgangen, waarbij ik de stap het belangrijkste vind.

Elisa2

Berichten: 37153
Geregistreerd: 31-08-04

Re: KWPN dresuurhengst gezocht (Johnson x Variant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 17:30

De net ggk Bon Bravour zoon Johnny Cash past wel bij je wensen volgens mij. Hengst met veel maat, body een goede stap en een nuchter karakter.

Mer1980

Berichten: 18834
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: KWPN dresuurhengst gezocht (Johnson x Variant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 20:23

Prachtige merrie met prachtig lijntje <3 heb je al foto's van je Everdale veulen van afgelopen jaar? Heeft Everdale gebracht wat je gehoopt had in deze combi? (voor zover dat te zeggen is bij een veulen al ;) )

Redd
Berichten: 428
Geregistreerd: 07-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-18 21:50

Elisa2 schreef:
De net ggk Bon Bravour zoon Johnny Cash past wel bij je wensen volgens mij. Hengst met veel maat, body een goede stap en een nuchter karakter.


Ja, ben naar het eind examen geweest, maar er was iets waardoor hij mij minder aansprak. Kan er alleen even niet opkomen wat dit nu precies was. Maar zal hem in Den Bosch is in de gaten houden.
Andere hengt die me daar positief opviel was joyride.

Maargoed, daarbij moet ik eerst de keuze maken of ik met een bewezen hengst wil fokken of een jonge, allebei intressant. Bedankt voor je meedenken

Redd
Berichten: 428
Geregistreerd: 07-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-18 21:55

Mer1980 schreef:
Prachtige merrie met prachtig lijntje <3 heb je al foto's van je Everdale veulen van afgelopen jaar? Heeft Everdale gebracht wat je gehoopt had in deze combi? (voor zover dat te zeggen is bij een veulen al ;) )


Bedankt voor je compliment. Everdale heeft zeker heel veel positiefs gebracht. Veulen van afgelopen jaar was echt prachtig en kan heel goed lopen. Enigste verbeterpunt wat ik daaraan kan zeggen is dat hij iets opwaartser gebouwd mocht zijn. Vond hem zelfs beter(als veulen zijnde) als zijn volle goedgekeurde broer. Onderstaande is een foto van een dag oud

Afbeelding

En deze van ik dacht rond de vier maanden

Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18834
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: KWPN dresuurhengst gezocht (Johnson x Variant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 22:20

Het is inderdaad een plaaaaatje om te zien <3 waarschijnlijk snel verkocht, jammer dat het geen merrie was om de lijn mee voort te zetten. <3

Qua hengstenkeuze kun je natuurlijk alle kanten op met zo'n sterk lijntje, die geeft zelfs met een ezel nog een goeie :D

Maargoed hengsten met ferro bloed doen het gezien horsetelex erg goed op deze lijn. Als je voor een bewezen hengst wil gaan zou ik kijken naar bijvoorbeeld Special D, bij een jonge hengst denk ik dan weer aan Hometown (Apache X Ferro). Er zit zoveel sport in het stammetje dat het karakter ook wel goed moet zitten dus die kan een wat sensibele (maar onwijs lieve) hengst als Hometown wel handelen.

Mer1980

Berichten: 18834
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: KWPN dresuurhengst gezocht (Johnson x Variant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 22:21

Commercieel gedacht is Total US natuurlijk ook een match bovendien doet die lijn het weer goed in combinatie met Jazz....

Suprice_Iris

Berichten: 1854
Geregistreerd: 08-01-09
Woonplaats: Hoeksche Waard

Re: KWPN dresuurhengst gezocht (Johnson x Variant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 22:39

He wat grappig! Cyraniek!
Ik kom al jaren meerdere malen per week bij moeder Faniek op stal, inmiddels een oude oma van bijna 31 jaar.
En wat lijkt Cyraniek op het laatste veulen van Faniek zeg, zelfde afstammeling.

Leuk dat je ook aan het fokken bent met haar!

Elisa2

Berichten: 37153
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 10:10

Mer1980 schreef:
Het is inderdaad een plaaaaatje om te zien <3 waarschijnlijk snel verkocht, jammer dat het geen merrie was om de lijn mee voort te zetten. <3

Qua hengstenkeuze kun je natuurlijk alle kanten op met zo'n sterk lijntje, die geeft zelfs met een ezel nog een goeie :D

Maargoed hengsten met ferro bloed doen het gezien horsetelex erg goed op deze lijn. Als je voor een bewezen hengst wil gaan zou ik kijken naar bijvoorbeeld Special D, bij een jonge hengst denk ik dan weer aan Hometown (Apache X Ferro). Er zit zoveel sport in het stammetje dat het karakter ook wel goed moet zitten dus die kan een wat sensibele (maar onwijs lieve) hengst als Hometown wel handelen.


Special D is niet voor niks geexporteerd.., zou zonde zijn. Hometown zou ik ook laten staan vanwege het zeer speciale karakter.

Total US is een super hengst, maar ik verwacht niet dat hij maat en bot gaat geven. Met Joyride zit je natuurlijk met lijnenteelt.

Je kan natuurlijk ook kijken naar Daily Diamond, die geeft wel maat en bot en een goede stap dan heb je je bloedspreiding.

Het Everdale veulen ziet er goed uit, typische Everdale om te zien ook.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Re: KWPN dresuurhengst gezocht (Johnson x Variant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 11:22

Special D zou ik toch zo mee dekken. Je moet alleen de juiste merrie ervoor hebben.

Ik zou Toto ook in overweging nemen. Deze week weer gezien hoe sterk hij kan verbeteren op een merrie van niks.

s0173957

Berichten: 5389
Geregistreerd: 19-06-08

Re: KWPN dresuurhengst gezocht (Johnson x Variant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 12:42

Maar gaat Toto maat en body geven?

Elisa2

Berichten: 37153
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 12:49

s0173957 schreef:
Maar gaat Toto maat en body geven?


Van wat ik gezien heb op de eerste bezichtiging: JA...nafok viel erg positief op qua maat, body en beweging.

Aandachtpunten zijn fundament en bovenlijn.